عصر خودرو

چه کشورهایی می‌خواهند در ایران بانک بزنند؟

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: کشورهای استرالیا، ترکیه و سوئیس متقاضی افتتاح بانک در منطقه آزاد انزلی هستند که هنوز مجوز افتتاح شعب بانک‌های CD، رنو و رویال توسط بانک مرکزی در این منطقه صادر نشده است.

چه کشورهایی می‌خواهند در ایران بانک بزنند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رضا مسرور امروز در همایش نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی پس از برجام با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه در یکسال اخیر افزایش یافته است، گفت: جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه از حیث ارزش 54 درصد و از لحاظ تعداد 36 درصد افزایش داشته است.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود: در یکسال گذشته 69 پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی جذب شده که ارزش آن معادل 2 هزار و 377 میلیارد تومان بوده است.

    وی بیان داشت: صادرات کالاهای تولیدی در منطقه انزلی در سال 91 حدود 440 هزار دلار بود که در 11 ماهه سال 95 به 49 میلیون دلار افزایش یافته است.

    مسرور همچنین به افزایش صادرات مجدد در منطقه انزلی اشاره کرد و گفت: در صادرات مجدد 31 درصد رشد حاصل شده است و ارزش صادرات مجدد در 11 ماهه سال 1395 معادل 275 میلیون دلار بوده است.

    وی با بیان اینکه تاکنون 3 بانک خارجی تقاضای افتتاح شعبه در منطقه آزاد انزلی را داده‌اند، گفت: بانک CD استرالیا، بانک رنو ترکیه و رویال بانک سوئیس از بانک‌هایی بوده‌اند که تقاضای افتتاح شعبه در این منطقه آزاد را داده‌اند و امیدواریم که هرچه زودتر بانک مرکزی مجوز افتتاح شعب این بانک‌ها را صادر کند.

    برچسب ها