عصر خودرو

در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

اصلاح نرخ سود بانکی ضروری است

دلیل نا امیدی سرمایه گذاران در بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رکود کنونی در بازار گفت: نرخ سود غیر منطقی بانک ها موجب شده بازارهای موازی و رقیب با کندی روبرو شود.

اصلاح نرخ سود بانکی ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، ساسان اله قلی  به ضرورت  اصلاح نرخ سود های بانکی  و به تبع آن نرخ تامین مالی اشاره و اظهارداشت: در اینصورت  بازده مورد انتظارطرح ها و سرمایه گذاری ها معقول شده و در کنار کاهش ریسک تجاری بانک ها ،نقدینگی سرگردان موجود در اقتصاد می تواند به خروج بخش های مختلف از رکود منجر گردد.

    مدیر عامل کارگزاری تامین سرمایه نوین تسهیل روابط بین بانکی ایران و دیگر کشورهای جهان و جذب سرمایه گذاری خارجی را در کنار تغییر متغیرهای داخلی اقتصاد بر وضعیت سال آتی بازار سرمایه موثر دانست.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است  افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت ارزش دلار  , وضعیت اقتصادی چین و اتحادیه اروپا و اثرگذاری آن بر قیمت نفت و کامودیتی ها را از عوامل مورد توجه تحلیل گران بازار سرمایه در سال آتی است.

    اله قلی  با اشاره به انتخابات پیش رو  گفت این مسئله سرعت تصمیم گیریها و فعالیتهای اقتصادی را در سال آتی کند می کند، چرا که مدیران درگیر فضای انتخاباتی  و فعالین اقتصادی در انتظار نتایج آن خواهند بود؛ لذا به نظر می رسد تغییرات بنیادی و ساختاری اقتصاد که نیازمند عظم جدی و برنامه ریزی مدون و میان مدت  از سوی متولیان است رخ ندهد.

    این تحلیلگر بازار  در خصوص صنایع برتر و لیدر بازار نیز گفت:شرکت هایی که پی بر ایی پایین  و جریان نقد عملیاتی مثبت  دارند  می توانند جایگزین اوراق با در امد ثابت و سپرده بانکی باشند.

    وی خاطرنشان کرد:با توجه به رشد قیمت های جهانی دور از انتظار نیست که  شرکت های پتروشیمی ، فولادی و سنگ آهنی  ضمن سود آوری بهتر در سال آینده جزصنایع برتر بازار به شمار آیند.

    برچسب ها