عصر خودرو

در جلسه هماهنگی شورای مدیران راه آهن مطرح شد؛

استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر کردن حوزه ریلی

عصر بازار- مدیر عامل راه آهن گفت: راه آهن برای استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر کردن حوزه ریلی تلاش و برنامه ریزی کرده که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد سرمایه گذاری و درآمدزایی در این بخش باشیم.

استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر کردن حوزه ریلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرنگاران جوان، سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن  در جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی و مناطق با بیان اینکه راه آهن منشا تعالی و ارتقای اقتصاد و امنیت پایدار کشور است، گفت: به منظور توسعه و تعالی حمل و نقل ریلی بایستی نظم را در همه بخش ها ایجاد و نسبت به رعایت قوانین و مقررات تلاش کنیم.

    وی افزود: حفظ شأن ، منزلت و کرامت همه افرادی که در مجموعه ریلی فعالیت می کنند از وظایف اصلی مدیران بوده و باید نسبت به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

    مدیر عامل راه آهن به موضوع ایمنی و سرلوحه قرار گرفتن آن در برنامه های ریلی، اشاره کرد و گفت: مسافران حمل و نقل ریلی باید در نهایت عزت و ایمنی و امنیت کامل سفر کنند و این نیازمند برقراری امنیت در سرتاسر شبکه ریلی است.

    وی اظهار داشت: بازدید و نظارت مستمر از فعالیت مجموعه همکاران عملیاتی در راه آهن وظیفه اصلی مدیران به شمار می آید بنابراین با توجه به اهداف از پیش تعیین شده در بخش ریلی، برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازمند پیگیری و نظارت های مداوم هستیم.

    محمدزاده در ادامه با اشاره به این موضوع که در برنامه ششم توسعه به دو موضوع ایجاد مزیت رقابتی در شبکه ریلی و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی باری تأکید شده است، افزود: خوشبختانه اقدامات بسیاری در جهت دستیابی به این اهداف شده که می توان به فعالیت شرکت های حمل و نقلی در بخش بار و مسافر برای رقابتی شدن و همچنین اقتصادی کردن بخش ریلی اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: راه آهن برای استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر کردن حوزه ریلی تلاش و برنامه ریزی کرده که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد سرمایه گذاری و درآمدزایی در این بخش باشیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیران مناطق باید از امکانات موجود بهترین بهره وری ها را داشته باشند، عنوان کرد: مدیران برای ارتقای سطح بهره وری و توسعه خدمات ریلی تلاش کرده و دقت و نظارت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

    وی بیان کرد: مجموعه همکاران ریلی قبل از هر اقدامی با ایجاد اتاق فکر و بهره گیری از نخبه گان و متخصصان ریلی، بهترین و مناسب ترین ها را نتخاب کنند.

    محمدزاده ادامه داد: موضوع تغییر و تحول درست و توجه به آن از وظایف اصلی مدیران است که خوشبختانه در این راستا شاهد اقدامات مناسب برخی مدیران هستیم.

    وی بیان داشت: امروز توسعه حمل و نقل ریلی با اولویت تجهیز شبکه به سیستم های ایمن و بروز و مهمتر از همه اقتصادی کردن این حوزه در دستور کار مدیران است .

    محمدزاده گفت: با توجه به اینکه نگاه ما در راه آهن باید متفاوت باشد، برخی احکام پیشنهادی دولت در لایحه برنامه به طور کامل در مجلس مصوب شد که می توان به اختصاص یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز دولت به راه‌آهن و توسعه ریلی اشاره کرد.

    مدیر عامل راه آهن خواستار پیگیری مدیران ستادی و مناطق برای توسعه ایستگاه های TOD در کشور شد زیرا شهرسازی بر پایه ریل و توسعه حمل و نقل ریلی می تواند ضمن ایجاد یکپارچگی برای تمامی شقوق حمل و نقلی، ایمنی و امنیت را برای جابجایی مسافران کلان شهرها و حومه به همراه داشته باشد.

    برچسب ها