عصر خودرو

لاک دفاعی و امید به آینده خودرویی‌ها

عصر بازار- امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه، گروه خودرویی علی رغم افت قیمتی در اکثر نمادها در مجموع متعادل و مثبت بود لذا شاخص کل گروه با افزایش ۱۷ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۲۷۳ واحد قرار گرفت.

لاک دفاعی و امید به آینده خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این روز سهامداران تعداد حدود 84 میلیون سهام خودرویی به ارزش معاملاتی 9.6 میلیارد تومان در 7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که در مقایسه با دیروز فرسایشی بود.

    گفتنی است با مصوبه روز شنبه نهاد ناظر مبنی بر رعایت سقف اعتبارات کارگزاری ها، روند کلی بازار منفی شده با این حال با افزایش احتمال نهایی شدن قرارداد خودرویی ها از جمله قرارداد سیتروئن با شرکت سایپا و قرارداد بنز با ایران خودرو، جو منفی موجود نمی‌تواند ادامه دار باشد.

    امروز سایپا در محدوده صفرتابلو و قیمت پایانی 1,163 ریال قرار داشت و با حدود 24 میلیون حجم معامله و ارزش معاملاتی 2.7 میلیارد تومان صدر نشین گروه بود.

    از طرفی 3 نماد خاذین، خموتور و خمحرکه سبزپوشترین‌های گروه و صف خرید بودند، خاذین با صف 3 میلیونی در حاشیه مثبت کامل در قیمت 910 ریال پایانی حجمی معادل 8.6 میلیون داشت.

    خموتور با 1 میلیون صف خرید و در نزدیکی 5 درصد مثبت قیمت پایانی 2,562 ریال را لمس کرد، اما خمحرکه صف کوچک 71 هزاری در قیمت 1,671 ریال با رشد 4 درصدی داشت.

    نمادهای خمحور و خمهر، نیز تنها نمادهایی بودند که متعادل و سبز بودند، مابقی سبزپوشان در حوالی صفر تابلو بودند.

    در طرف مقابل نمادهای خشرق و خنصیر بیشترین کاهش قیمت پایانی را داشتند که در این بین نماد خنصیر صف فروش کوچکی در قیمت پایانی 5,335 ریال در حاشیه منفی کامل داشت.

    ارزانترین سهم‌های امروز خاور در قیمت 743 ریال پایانی، خکاوه در سطح قیمتی 753 ، خزامیا با قیمت 768 ، خزر 831 ،خرینگ 833 ،خپارس 885 و خاذین 910 ریالی بودند، به عبارتی 7 سهم خودرویی از 28 سهم (معادل 25 درصد) معاملاتی امروز زیر قیمت اسمی قرار داشتند.

    گفتنی است، شرایط جاری بر گروه خودرو و بازار در یک حالت بی تعادلی و افت قیمتی شدید است و این عدم تعادل نمی تواند برای مدت زیادی دوام داشته باشد از این رو خودرویی ها از منظر تکنیکالی و بنیادی به زودی مور استقبال دوباره سهامداران قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها