عصر خودرو

در هفته گذشته رخ داد

رشد ۳۵۰ درصدی حجم معاملات بازار اول فرابورس

عصر بازار: در هفته دوم مهرماه، حجم معاملات بازار اول فرابورس ایران با رشد ۳۵۰ درصدی روبرو شد و در روز پایانی هفته اسناد خزانه اسلامی برای نخستین بار در بازار ابزارهای نوین مالی قیمت خورد.

رشد ۳۵۰ درصدی حجم معاملات بازار اول فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معاملات فرابورس ایران در هفته بیست و هشتم سال جاری با خرید و فروش 951 میلیون ورقه بهادار به ارزش 6 هزار و 531 میلیارد ریال به کار خود پایان داد.
    البته این هفته حجم و ارزش معاملات در قیاس با هفته قبل کاهش داشت که دلیل عمده آن قطعیت معامله بلوکی شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به ارزش 15 هزار و 307 میلیارد ریال در روز پایانی شهریور و لحاظ شدن حجم و ارزش این معامله در آمار هفته قبل است.
    نگاهی به بازارهای فرابورس ایران در هفته دوم مهرماه از افزایش 350 درصدی حجم و کاهش 59 درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت 43 و 27 درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم حکایت دارد؛ به این ترتیب در بازار اول 660 میلیون ورقه بهادار به ارزش 212 میلیارد ریال و در بازار دوم 170 میلیون ورقه بهادار به ارزش 479 میلیارد ریال خرید و فروش شده است.
    حجم معاملات هفتگی در بازار پایه در قیاس با هفته قبل از آن 79 درصد و ارزش معاملات 71 درصد کاهش یافت و 110 میلیون ورقه بهادار به ارزش 221 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت، ضمن اینکه در این مدت، 11 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل 5 هزار و 619 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی داد و ستد شد.
    بر اساس این گزارش، در روز پایانی هفته، اسناد خزانه اسلامی با کشف قیمت هر ورقه 900 هزار و 500 ریال برای نخستین بار در فرابورس ایران معامله شد.
    در روز 8 مهرماه، ارزش بازار فرابورس ایران با افزایش 0.6 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته به رقم 768 هزار و 142 میلیارد ریال رسید و آیفکس هم با اندکی کاهش روی عدد 678 واحد توقف کرد.
    این گزارش می‌افزاید، در معاملات هفتگی، گروه قند و شکر با سهم 18 درصدی در صدر صنایع پیشرو جای گرفت و به دنبال آن گروه محصولات شیمیایی و بانک‌ها به ترتیب با سهم 13 و 10 درصدی قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها