عصر خودرو

توضیحات سازمان درباره "شپلی"

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار در قالب یک شفاف سازی درباره شرکت پلی اکریل ایران توضیحاتی داد.

توضیحات سازمان درباره "شپلی"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، نماد معاملاتی شپلی از 28 فروردین ماه امسال به دلیل برگزاری مجمع عادی سالیانه و فوق العاده متوقف و به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات تاکنون متوقف بوده است.

    گفتنی است این شرکت از مردادماه به طور موقت تحت پوشش حمایت  از صنایع قرار گرفت، براین اساس هیات مزبور باید گزارش جامعی ظرف 6 ماه به وزیر اقتصادی دارایی ارائه دهد که مشخص کند اداره کارخانه با وضع فعلی مقرون به صرفه است یا خیر، که تاکنون گزارشی در این مورد ارائه نشده است.

    از طرفی شرکت در خصوص ابهامات مالی سال 96 توضیحات تکمیلی ارائه کرد که حاکی از آن است تولید شرکت از بهمن ماه متوقف شده و راه اندازی مجدد خط تولید شرکت درصورت تامین منابع و تحقق مفروضات تامین سرمایه درگردش از خردادماه 96 انجام خواهد شد.

    براساس مفروضات بودجه 96، مقدار تولید با 142 درصد رشد نسبت به امسال به 46 هزار و 220 تن رسیده و مبلغ فروش سالیانه با جهش 165 درصدی رقم 2,545 میلیارد ریال تخمین زده شد، عمده تولیدات پیش بینی شده الیاف و نوار اکریلیک2  به میزان 20 هزار تن  و  الیاف و نوار پلی استر به میزان 18 هزار تن است.

    همچنین شپلی اولین پیش بینی زیان سال 96 با سرمایه 3,571 میلیارد ریالی را مبلغ 231 ریال  زیان اعلام کرده، عملکرد شرکت طی سالهای اخیر همواره زیان ده بوده و علی رغم انجام افزایش سرمایه  627 درصدی از محل مازاد  تجدید ارزیابی داراییها در حال حاضر زیان انباشته شرکت در پایان سال 95 رقم 4,514 میلیارد ریال بالغ گردیده است.

    زیان انباشته مذکور 126 درصد سرمایه ثبت شده شرکت را پوشش می دهد و براین اساس شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است، اطلاعات مالی شرکت اصلی و تلفیقی را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

    برچسب ها