عصر خودرو

افت دلار تا ابتدای محدوده ۳۷۷۰ تومان؛

تاکتیک سکه‌بازان شکست خورد

عصر بازار- روز یکشنبه، کاهش قیمت دلار تحرکات افزایشی ابتدای روز سکه‌بازان را بی‌اثر کرد. در ابتدای دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی تحت‌تاثیر جوسازی معامله‌گران سکه تا بهای یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان بالا رفت؛ قیمتی که ۴ هزار تومان بالاتر از روز شنبه بود.

تاکتیک سکه‌بازان شکست خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال در ادامه سکه از سقف ابتدای روز پایین آمد و در نهایت با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان به کار خود پایان داد. به گفته شماری از فعالان، بازیگران سکه سعی داشتند تاکتیک ابتدای هفته گذشته خود را در این هفته نیز اجرا کنند. یکشنبه هفته پیش، سکه‌بازان در روز تعطیل بازارهای جهانی قیمت سکه را با چاشنی انتظارات برای افزایش بهای اونس 7 هزار تومان بالا آوردند. در ابتدای روز گذشته نیز به‌نظر می‌رسید این عده قصد دارند با همان تاکتیک سکه را در مسیر صعودی قرار دهند. با این حال، این تاکتیک ثمربخش نشد و افت قیمت دلار موجب بازگشت سکه به ابتدای کانال یک میلیون و 200 هزار تومان شد. در دومین روز هفته، شاخص بازار ارز با 10 تومان افت به قیمت 3 هزار و 770 تومان رسید. پایین آمدن نرخ حواله درهم و افزایش فروش ارز در بازار داخلی از جمله عواملی بودند که زمینه‌ساز افت قیمت شدند. کاهش بهای دلار موجب شد، سکه از سقف ابتدای روز پایین بیاید.

    فراز و فرود سکه

    در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان آغاز کرد که افزایشی 3 هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. 15دقیقه از ساعت 11 نگذشته بود که فلز گرانبهای داخلی تا قیمت یک میلیون و 205 هزار تومان نیز بالا رفت. با این حال، این پایان کار نبود و رفتار کاهشی قیمت دلار، احتیاط سکه‌بازان را بالا برد؛ به‌طوری‌که تا ساعت 12 ظهر قیمت سکه تا نقطه یک میلیون و 202 هزار تومان پایین آمد. روند کاهشی سکه تا نزدیک ساعت 2 ظهر ادامه یافت و در مقاطع کوتاهی حتی به زیر مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان رفت. با این حال، سکه‌بازان با مقاومت خود توانستند مرز یک میلیون و 200 هزار تومان را حفظ کنند. به گفته فعالان، در ابتدای روز یکشنبه سکه‌بازان تصمیم داشتند مانند یکشنبه هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها را بالا ببرند. با این حال، استراتژی آنها توسط روند کاهشی قیمت دلار خنثی شد. روز یکشنبه دلار معاملات خود را با قیمت 3هزار و 776 تومان آغاز کرد که کاهشی 4 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. شاخص بازار ارز در ادامه روز نیز توان افزایشی خاصی از خود نشان نداد و بیشتر در مسیر کاهشی حرکت کرد.

     

    برچسب ها