عصر خودرو

مؤسسه انگلیسی « وسل ولیو »:

ایران ۲۱ محموله نفتی در سال ۲۰۱۶ به فرانسه صادر کرد

عصر بازار- مؤسسه انگلیسی «وسل ولیو» اعلام کرد: برآورد می شود که ایران در سال۲۰۱۶ میلادی در مجموع ٢١ محموله نفتی به فرانسه صادر کرده و علاوه برآن به کشورهای ایتالیا، یونان و اسپانیا به ترتیب ١٥، ١٤ و ١٣ محموله نفتی از این کشور دریافت کردند.

ایران ۲۱ محموله نفتی در سال ۲۰۱۶ به فرانسه صادر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، ایران صادرات نفت به بازار اروپا را افزایش داده و محموله ‎های خود را به فرانسه، ایتالیا، یونان و اسپانیا می ‎فروشد.

    مؤسسه وسل ولیو اعلام کرد: پایان تحریم‎ ها موجب شد، بازیگران جدیدی به بازارهای جهانی نفت خام اضافه شوند.
    سال 2012 میلادی اتحادیه اروپا واردات نفت از ایران را ممنوع و همچنین محموله های نفتی ایران را بدون توجه به مقصد آنها، از بیمه حمایت و غرامت محروم کرد؛ این تحریم‎ها در ژانویه سال 2016 میلادی (26 دی 1394) لغو شدند.
    پیش از این، چین برای واردات نفت از ایران از نفتکش ‎های خود استفاده می کرد، ژاپن برای محموله های نفتی ایران، بیمه دولتی ارایه داد؛ کره جنوبی و تایوان نیز محموله های نفت ایران را در قالب قراردادهای CFR (هزینه و کرایه حمل تا مقصد) خریداری کردند.
    وسل ولیو اعلام کرد: اکنون مجموع شرکت ‎های کشتیرانی که نفت خام ایران را حمل می کنند، تغییری خیره‎ کننده داشته و شرکت‎های یونانی و بلژیکی را شامل می‎شود.
    بنابر گزارش این موسسه، ورود شرکت های یونانی سبب شده، سهم نفتکش ‎های مدل «سوئزمکس» عازم ایران در سال 2016 میلادی به ٨١ فروند برسد، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی ١٥ فروند بود.
    طبق اعلام منابع تجاری، ماه گذشته میلادی ، 2 محموله نفت خام سبک و سنگین ایران با دو فروند نفتکش غول‌پیکر با نام‎های «هیوج» و «اسنو» در بندر روتردام هلند به شرکت شل تحویل شدند.
    ماه ژانویه (دی-بهمن) امسال، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی روزانه سه میلیون و 900 هزار بشکه نفت تولید می‎کند و پیش از پایان امسال، این رقم به چهار میلیون بشکه در روز می رسد که نشان دهنده بازگشت تولید این کشور به سطح پیش از آغاز تحریم ها در سال 2012 میلادی است.
    طبق اعلام مؤسسه یاد شده، مجموع محموله‎های دریایی نفت ایران از ٦٦ فقره در سال 2012  میلادی و ٢٧٧ فقره در سال 2015 میلادی به ٥٦٣ فقره در سال2016 میلادی افزایش یافت.
    به گزارش ایرنا، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت اعلام کرد: میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه اسفند به 2 میلیون و 630 هزار بشکه می رسد.
    بر اساس گزارش ها، مقصد بیش از یک چهارم محموله های نفتی صادراتی ایران، اروپاست و بقیه به خریداران آسیایی عرضه می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو