عصر خودرو

پرداخت ۵۰ میلیارد تومانی به صادرکنندگان

عصر بازار- معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به صادرکنندگان خبر داد.

پرداخت ۵۰ میلیارد تومانی به صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی با اشاره به آخرین وضعیت میزان تحقق بسته حمایت از صادرات غیرنفتی اعلام کرد: در آخرین اعتبارات پرداخت شده مبلغ 50 میلیارد تومان از محل ردیف بودجه 77-550000 و 97-550000 به صادرکنندگان اختصاص یافته است.

    وی با بیان اینکه پیش از این 300 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان اختصاص یافته بود، گفت: از محل 2000 میلیارد تومان مصوب مربوط به سپرده‌گذاری ریالی (تسهیلات صادراتی) از سوی صندوق توسعه ملی نیز تاکنون 300 میلیارد تومان به بخش صادرات اختصاص یافته است.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: علاوه بر این معادل 200 میلیون دلار از سوی بانک صنعت و معدن به منظور حمایت از بخش صادرات اختصاص یافته است و در این بخش سقفی برای حمایت از سوی این بانک تصویب نشده است.

    مودودی همچنین با اشاره به اعتبارات تامین شده از سوی ردیف بودجه 77-550000 خاطرنشان کرد: پیش از این 50 میلیارد تومان دیگر از ردیف بودجه 77-550000 به صادرکنندگان اختصاص یافته بود که مقدار مصوب شده در این بخش معادل 300 میلیارد تومان بر اساس ابلاغ 30 درصدی اعتبار مذکور به خزانه است.

    بر اساس این گزارش، بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در خردادماه سال جاری توسط معاون اول ریاست‌جمهوری ابلاغ شد که شامل 7 محور اصلی بود. در بخشی از این موارد برخی اعتبارات تامین و در بخش دیگری موارد محقق شده برابر عدد صفر است.

    برچسب ها