عصر خودرو

نگاهی به قیمت های جدید محصولات شیمیایی؛

صعود منواتیلن گلایکول، نزول اسیداستیک

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱ و ۱۵ اسفندماه نشان می دهد که روند اکثر کالاها نزولی است.

صعود منواتیلن گلایکول، نزول اسیداستیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افت قیمت پایه محصولات شیمیایی نسبت به دو هفته قبل متعلق است به منواتیلن گلایکول با 9.9 درصد کاهش، به طوری که این کالا از 3 هزار و 101 تومان به 2 هزار و 794 تومان رسیده است.

    در رده بعدی افت قیمت ها هم استایرن مونومر با 7.6درصد کاهش قرار دارد، این کالا از رقم 4 هزار و 831 تومان به 4 هزار و 460 تومان رسیده است.

    همچنین آروماتیک سنگین نیز 7.5 درصد نسبت به دو هفته اخیر ارزان شده است و این کالا از رقم 2 هزار و 280 تومان به 2 هزار و 108 تومان رسیده است.

    اروتوزایلین، بنزن، اوره پریل و دی اتیلن گلایکول نیز نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که اروتوزایلین 5 درصد، بنزن 4.6 درصد، اوره پریل 4.5 درصد و دی اتیلن گلایکول هم 4.7 درصد ارزان شدند.

    در همین حال محصولاتی همچون پارازایلین، زایلین مخطوط، کریستال ملامین، اوره صنعتی، ایزوبوتانول، اسید ترفتالیک و متانول هم با کمترین افت قیمتی نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند.

    کمترین افت قیمتی نسبت به دو هفته قبل متعلق به ایزوبوتانول با 0.7 درصد کاهش بوده که این کالا از رقم 2 هزار و 491 تومان به 2 هزار و 471 تومان رسیده است.

    البته تعدادی محدودی از محصولات شیمیایی نسبت به اولین روز اسفندماه با رشد قیمت روبه رو شدند، سودمایع، دی اتیل هگزانول، نرمال بوتانول و اسیداستیک از کالاهایی بودند که روندی افزایشی داشتند.

    بیشترین افزایش قیمت مربوط به اسیداستیک با 11 درصد رشد بوده است، این کالا 153 تومان نسبت به اولین روز اسفندماه گران شده است.

    کمترین رشد قیمتی هم متعلق به سودمایع با 0.5 درصد افزایش بود، این کالا از رقم 667 به 671 تومان رسیده است.

    قیمت دلار در محاسبه نرخ محصولات شیمیایی هم از 3 هزار و 800 تومان در اولین روز اسفند به 3 هزار و 770 تومان کاهش یافت.

    برچسب ها