عصر خودرو

علائم پایان تصحیح قیمت ها در گروه خودرویی

عصر بازار- امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه، گروه خودرویی اغلب سرخ پوش بودند و به جز دو نماد مابقی کاهش قیمتی را تجربه کردند، لذا شاخص خودرویی ها با افت ۱۲۷ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۲۶۰ واحد قرار گرفت.

علائم پایان تصحیح قیمت ها در گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، در این روز سهامداران تعداد 104 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش معاملاتی 11 میلیارد تومان در 8.8 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که نسبت به دیروز افزایشی بود.

    امروز نماد خکاوه پس از اعلام پیش بینی درآمد 52 ریال سود هر سهم در اولین پیش بینی سال 96 در حالی که شرکت در پیش بینی سال 95  754ریال زیان اعلام کرده بود، متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت و در پایان با افت 2 درصدی در قیمت پایانی 761 ریال قرار گرفت.

    نماد خساپا نیز علی رغم خرید 5.6 میلیون حقوقی متعادل و منفی بود و با افت 1.4 درصدی در قیمت پایانی 1,158 ریال با 24 میلیون حجم و 2.8 میلیارد تومان ارزش معامله صدر نشین بود.

    از طرفی، نماد خگستر که به دلیل تعدیل بودجه متوقف گردیده بود بازگشایی شد ولی در قیمت 3,768 ریال قبل بسته شدن باقی ماند و معامله ای روی سهم انجام نشد.

    نماد ورنا که از 10 اسفند به دلیل برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف شده بود دیروز 10 تومان سود نقدی تقسیم کردکه به دلیل کمتر بودن سود تقسیمی از انتظارات، مجمع پر تشنجی داشت امروز این نماد متوقف ماند.

    نمادهای خزامیا و خاور نیز در کف کانال قرار دارند امروز خاور در حاشیه 2 درصد منفی و قیمت پایانی 736 ریال قرار گرفت، خزامیا نیز در قیمت 767 ریال متعادل و منفی بود.

    نمادهای خرینگ، ختراک، خشرق،خفنر و خچرخش جزو منفی ترینهای امروز بودند که در این بین تنها نماد خفنر صف فروش سبکی در قیمت 2,792 ریال تشکیل داده بود.

    در طرف مقابل نمادهای خموتور و خمحور سبزپوش بودند که خموتور صف خرید کوچکی در قیمت 2,443 ریال داشت.

    همچنین حق تقدم خپارس که روز گذشته به قیمت 1 ریال معامله شده بود امروز 60 ریال فروخته و تمام شد.

    درمجموع علی رغم سرخ پوشی امروز خودرویی ها انتظار می رود در روزهای آتی شاهد افزایش تقاضا و استقبال در این گروه به دلیل افت شدید قیمتی و قرار داشتن در قیمتهای جذاب این گروه باشیم.

    از این رو، افت امروز را میتوان به شرایط منفی کل بازار، اثرات روز یکشنبه و تسویه کارگزاریها مربوط دانست.

    لذا با رسیدن اسفند به نیمه و کاهش تدریجی عرضه های آخر سال و نزدیک شدن به انتخابات به تدریج میتوانیم شاهد افزایش استقبال در خودروییها باشیم، شرایط تکنیکالی نیز رشد قیمتی نمادهای این گروه را تایید می‌کند.

    برچسب ها