عصر خودرو

نمایندگان انگلیس خواستار ضمانت دولت برای حفظ شهروندان اروپایی بعد از برگزیت شدند

عصر بازار- جمعی از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس در گزارشی از نخست وزیر این کشور خواستند در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، برای ماندن شهروندان اروپا بعد از خروج ضمانت بدهد.

نمایندگان انگلیس خواستار ضمانت دولت برای حفظ شهروندان اروپایی بعد از برگزیت شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، مایکل گوو و دیگر اعضای حزب محافظه‌کار در کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، طی گزارشی از ترزا می نخست وزیر این کشور خواستند ضمانتی از جانب خودش برای 3.2 میلیون نفر شهروند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بدهد.

    به نوشته روزنامه گاردین، گوو یکی از نمایندگان محافظه‌کار حامی خروج از اتحادیه اروپاست و عضو کمیته فراحزبی پارلمان در موضوع برگزیت است و در حمایت از شهروندان اتحادیه اروپا ساکن بریتانیا از نخست وزیر خواست برای اطمینان از آینده مردمی که به سختی در بریتانیا مشغول کار بوده و مالیات پرداخت می‌کنند، ضمانت بدهد.

    این کمیته پارلمان اروپا در گزارشی تصریح کرد، شهروندان اروپایی نباید به عنوان برگ برنده‌ای برای دولت انگلیس در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا استفاده شوند و باید این اطمینان را داشته باشند که بعد از برگزیت در بریتانیا می‌مانند.

    تا کنون خانم می همواره بر این مساله تاکید داشته است که هیچ ضمانتی برای شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا نمی‌دهد و این اقدام دولت انگلیس در تبدیل کردن موضوع شهروندان اروپایی ساکن بریتانیا به سلاحی برای مذاکرات خروج، بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس را عصبانی کرده است.

    وقتی مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز) در روز سوم تیر سال جاری در همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا شرکت کردند و 51 درصد شرکت‌کنندگان رای به خروج دادند.

    قرار شد مذاکرات خروج که با به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون به مدت دو سال به طول می‌انجامد، از ماه مارس سال 2017 میلادی آغاز شود.

    برچسب ها