عصر خودرو

افزایش خوراک ٣ مجتمع پتروشیمی با استفاده از گازهای همراه نفت

عصر بازار- افزایش تولید و صادرات نفت در سال ٩٥ سبب شد تا گازهای همراه این محصول استراتژیک، به عنوان بخشی از خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

افزایش خوراک ٣ مجتمع پتروشیمی با استفاده از گازهای همراه نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا، علی محمد بساق زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه امسال با افزایش تولید از فازهای پارس جنوبی و همچنین افزایش تولید و صادرات نفت، خوراک تحویلی به شرکت های پتروشیمی افزایش یافت.

    وی در مورد تامین خوراک مجموعه‌های پتروشیمی از طریق گازهای همراه نفت گفت: با افزایش صادرات نفت در پساتحریم، تولید گازهای همراه نفت نیز افزایش یافت و پتروشیمی های بندر امام، پارس و مارون توانستند خوراک بیشتری دریافت کنند که به افزایش تولید آنها کمک کرد.

    بساق زاده ادامه داد: امسال مقداری ظرفیت خالی اتان و متان در فازها داشتیم که با تعامل شرکت‌های پتروشیمی و فازهای پارس جنوبی به شرکت های متقاضی تزریق شد و تولید اتان حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد را تجربه کرد.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد مشکلات فرآیندی و تعمیراتی در برخی از مجتمع های پتروشیمی در سال 95 گفت: ارتباط بین واحدهای داخلی با شرکت‌های لایسنسور در جهان در شرایط پساتحریم برقرار شد و شرکت ها در حال رفع مشکلات موجود هستند.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولیدی شدن طرح های جدید این صنعت اظهار کرد: بعد از ورود واحدهای جدید به مدار تولید، حدود 20 درصد در سال افزایش تولید خواهیم داشت .

    وی به تلاش تامین و تعمیر قطعات یدکی در داخل ایران اشاره کرد و گفت: با مساعدت وزارت نفت 10 گروه محوری برای تشویق و پشتیبانی از ساخت داخل ایجاد شد اما بعضی از کاتالیست ها و مواد شیمیایی خاص نیازمند واردات بودند که جریان واردات در پساتحریم روان تر شده است.

    بساق زاده افزود: صنعت پتروشیمی در گذشته با حدود 75 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می کرد اما اکنون انتظار داریم که با تعمیر قطعه ها و نیز تامین کاتالیست ها از سوی مجتمع ها، سال آینده با ظرفیت بالای 85 درصد ظرفیت اسمی فعالیت شود.

    برچسب ها