عصر خودرو

سازمان بورس درباره مپنا اعلام نظر کرد؛

زمان احتمالی بازگشایی نماد مپنا بعد از غیبت ۸ ماهه

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد ترکیب سهامداری و هیات مدیره مپنا شفاف سازی کرد تا نماد این شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بعد از حدود ۸ ماه آماده بازگشایی نماد شود.

زمان احتمالی بازگشایی نماد مپنا بعد از غیبت ۸ ماهه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا ، در حالی نماد مپنا از اواخر تیرماه تاکنون به دلیل مسائل مربوط به ترکیب سهامداری و هیات مدیره و رای دادگاه شعبه 19 درباره زیر مجموعه آستان قدس یعنی مهاب قدس مبنی بر برگشت مالکیت 47 درصدی به دولت ( وزارت نیرو ) بسته مانده که با اعلام مواضع و نکات سازمان بورس ، این شرکت آماده بازگشت به بورس شد.

    براساس این گزارش، این شرکت 1000میلیارد تومانی درحالی بعد از تقسیم سود 25 تومانی در مجمع 7 آذر، گزارش 9 ماهه سال جاری را با افزایش 3 درصدی سود اعلام کرده ( از 501 به 523 ریال) که برای هر سهم سال مالی آینده 527 ریال سود در نظر گرفته که تنها یک درصد بیشتر از سود 523 ریالی سال جاری است.

    در این میان سازمان بورس از این شرکت خواسته بود در مورد ترکیب هیات مدیره و آینده سهامداری نامه ای به این سازمان دهد اما به علت اعلام مسئولان شرکت مبنی بر عدم امکان تعهداتی که به سهامداران عمده مربوط است، این نامه داده نشده است.

    با این حال سازمان بورس امروز نکاتی را به شرح زیر اعلام کرد تا مقدمات بازگشایی نماد مپنا بعد از حدود 8 ماه دوری فراهم شود.

    برچسب ها