عصر خودرو

رییس سازمان حسابرسی:

۱۰ استاندارد جدید حسابرسی آماده شدند

دو ویژگی اصلی IFRS

عصر بازار- رییس سازمان حسابرسی با اشاره به آماده شدن ۱۰ استاندارد جدید گزارشگری بخش عمومی، دو ویژگی اصلی استاندارهای IFRS را اعلام کرد.

۱۰ استاندارد جدید حسابرسی آماده شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اکبر سهیلی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر آماده بودن کشور برای هماهنگ شدن با نظامات بین‌المللی گزارش گری مالی گفت: این امکان وجود دارد اما باید ضوابط آن نیز مورد توجه قرار بگیرد. تا سال 78 هیچ گونه استانداردی برای اعلام گزارش مالی شرکت ها وجود نداشت و هر فردی با استانداردهای پذیرفته و آنگونه که صلاح می‌دید اقدام به ارائه گزارش های مالی سالیانه می‌کرد.

    وی ادامه داد: در آن سال استانداردها در دولت تصویب شد، هرچند با مقاومت زیادی نیز مواجه شد اما در نهایت با توجه به هماهنگی‌های انجام شده 32 استاندارد تصویب شده سازمان حسابرسی در خصوص گزارشگری صورت های مالی مورد قبول گرفت.

    این مقام مسئول با بیان اینکه امروز 40 استاندارد حسابرسی در کشور وجود دارد که پایه آن با استانداردهای بین المللی تطابق دارد، تاکید کرد: هم اکنون 10استاندارد گزارش گری بخش عمومی نیز آماده شده و بنابراین به نظر می‌رسد در خصوص آماده سازی و بومی سازی استانداردها مشکلی نداشته باشیم و به همین دلیل مجریان استانداردها نیز نمی‌توانند با مشکلی در اجرا مواجه شوند.

    سهیلی پور با اشاره به دو ویژگی اصلی استانداردهای گزارش گری مالی بین المللی(IFRS) گفت: از یک سو این استانداردها اطلاعات مالی بیشتری را افشا می‌کند و از طرف دیگر برای سرمایه گذاران خارجی قابلیت فهم بیشتری دارد و به همین روی می‌توان بهره برداری بیشتری از ان به خصوص در زمینه سرمایه گذاری خارجی داشت.

    وی افزود: تاکید ما بر اجرای استانداردهای سازمان حسابرسی بود اما با توجه به روابط بین المللی بانک ها و شرکت های بیمه تصمیم بر حرکت به سمت استانداردهای بین المللی (IFRS) رفت.

    سهیلی پور در پاسخ به این سوال که هنوز ارتباط بانک های داخلی با بانک های خارجی برقرار نشده و عمده مبادلات از طریق کارگزاری ها صورت می گیرد، بنابراین دلیل تاکید بر استفاده از استانداردهای بین المللی چیست گفت: بالاخره بانک ها باید با فضای بین المللی ارتباط برقرار کنند و دیر یا زود این اتفاق می افتد و با برداشته شدن کامل تحریم ها ارتباط بانک ها به صورت کامل شکل خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو