عصر خودرو

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

عوارض صادرات سنگ آهن قطعا امسال اجرا نخواهد شد

عصر بازار- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عوارض صادرات سنگ آهن قطعا در سال جاری اعمال نخواهد شد.

عوارض صادرات سنگ آهن قطعا امسال اجرا نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» نقل از ماین نیوز، جعفر سرقینی درباره آخرین وضعیت اعمال عوارض سنگ آهن گفت: ما پیشنهاد خود را داده ایم و از مابقی ماجرا بی‌خبر هستیم. البته قطعاً در سال جاری جلسه شورای اقتصاد درخصوص تصمیم‌گیری درباره این پیشنهاد تشکیل نخواهد شد و در نتیجه تا پایان امسال عوارض صادرات سنگ آهن اعمال نخواهد شد و تصمیم‌گیری در این زمینه به سال بعد موکول می‌شود.

    وی در ادامه در خصوص ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت: ما در حد توانمان و طبق اسنادی که در مجلس موجود است، حتی پیشنهاد حذف ماده 54 را دادیم که رای نیاورد. در حال حاضر نیز بررسی دوباره این ماده با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان به آن گرفت در کمیسیون‌های مجلس در حال انجام است.

    سرقینی درخصوص اتهام اروپایی‌ها مبنی بر دامپینگ فولاد مبارکه در بازار این منطقه نیز گفت: هیچ دامپینگی انجام نشده و مدارک آن هم موجود است. یک بار هم مشابه چنین اتهامی در دهه 80 مطرح شد که در دادگاه به نفع ما رای داده و مشخص شد هیچ دامپینگی صورت نگرفته است. در حال حاضر نیز هیچ دامپینگی صورت نگرفته است. فولاد مبارکه این توان را داشته که با اروپایی‌ها رقابت کند.

    برچسب ها