عصر خودرو

روز دوشنبه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مجلس و مدیران بازار سرمایه صورت می گیرد؛

افتتاح معاملات پسته در بورس کالای ایران

عصر بازار- روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مجلس و مدیران بازار سرمایه، معاملات پسته در بورس کالای ایران افتتاح می شود.

افتتاح معاملات پسته در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این روز با حضور جمعی از مقامات ارشد دولتی از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، شرکت تعاونی پسته رفسنجان و مدیران ارشد بازار سرمایه معاملات پسته در تالار کشاورزی بورس کالای ایران به طور رسمی افتتاح می شود.

    بر اساس این گزارش،  پسته ایران دارای مزایای زیادی، چه از نظر ارزش غذایی و چه از نظر اقتصادی است و امروزه توانسته جایگاه خوبی در صادرات غیر نفتی کشور داشته باشد. طی سالهای اخیر تعدادی از کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا، با سرمایه گذاری کلان، اقدام به تولید پسته در سطح بسیار گسترده کرده اند و سعی بر این داشته اند که محصولی پربازده در سطح کشت گسترده ارائه دهند اما  هنوز نتوانسته اند پسته ای با طعم دلپذیر پسته ایرانی تولید کنند و این فرصت بسیار خوبی برای کشاورزان و تجار ایرانی است که با سرمایه گذاری در بخش تولید این محصول و عرضه در بورس کالا جایگاه پسته را نه تنها به سطح گذشته بازگردانند، بلکه بالاتر از آن نیز ببرند تا ایران باز بتواند در تولید و صادرات این محصول حرف اول را در جهان بزند.

    به این ترتیب بورس کالای ایران در راستای بهبود تجارت پسته به عنوان مهمترین محصول صادراتی کشور در بخش کشاورزی با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان  و شرکت تعاونی پسته رفسنجان اقدام به راه اندازی معاملات پسته نموده است.

    برچسب ها