عصر خودرو

در گفت‌وگو با گارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

دغدغه‌های بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶

امیدواری برای بازگشت رونق به بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار در سال ۹۶ گفت: بازار سرمایه سال سخت خود را پشت سر گذاشته و با توجه به وضعیت سودآوری شرکت ها متأثر از بهبود نسبی قیمت های جهانی و افزایش نرخ برابری دلار به ریال، انگیزه برای سرمایه گذاری در بازار وجود دارد و امید به رونق بازار دور از انتظار نیست.

دغدغه‌های بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیرعامل کارگزاری بانک کارآفرین در رابطه با رکود کنونی در بازار گفت: ذهنیت اشتباهی که ممکن است برای همه وجود داشته باشد این است که بازار سرمایه همواره باید در حال رشد باشد در حالی که بازار سرمایه آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی کشور است.

    سیّده لیلا مجیدی زاویه گفت: انتظارات فعالان بازار در مورد آینده شرایط اقتصادی کشور و شرکت ها در بازار سرمایه قیمت می خورد، انتظارات مثبت، ایجاد کننده تقاضا و انتظارات منفی، ایجاد کننده عرضه است که در نهایت منجر به شکل گیری روند قیمتی می شود.
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بنابراین رونق بازار سرمایه را با رشد مداوم قیمت ها نباید اشتباه بگیریم بازارها ممکن است در حال اصلاح قیمتی باشند ولی همچنان در رونق باشند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک کارآفرین افزایش نسبی نفت و قیمت های جهانی، افزایش نرخ برابری دلار به ریال و اصلاح قیمت سهام در سال های گذشته را از جمله فاکتورهای مثبت تأثیرگذار و وضعیت اقتصاد کلان کشور از جمله کسری بودجه، بدهی های دولت و مشکلات سیستم پولی و بانکی کشور را از جمله عواملی منفی تأثیر گذار در بازار برشمرد.
    وی به وضعیت بانک ها و نرخ بهره اقتصاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلایلی که اشاره شد، این نرخ متناسب با تورم کاهش پیدا نکرده و این یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده بازار در سال گذشته با اقبال مواجه نشود.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار در سال 96 نیز اظهارداشت: به نظرم بازار سرمایه سال سخت خود را پشت سر گذاشته است و با توجه به وضعیت سودآوری شرکت ها متأثر از بهبود نسبی قیمت های جهانی و افزایش نرخ برابری دلار به ریال، انگیزه برای سرمایه گذاری در بازار وجود دارد و امید به رونق بازار دور از انتظار نیست.
    مجیدی با اشاره به اینکه از نظر اقتصاد کلان کماکان شرایط دشواری را در کشور خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وضعیت بدهی های دولت، وضعیت صندوق های بازنشستگی و وضعیت سیستم بانکی کشور و ارزش پول ملی از جمله دغدغه های اقتصادی اساسی دولت در سال 96 خواهد بود که می تواند فضای بازار سرمایه را نیز متأثر نماید.

    برچسب ها