عصر خودرو

در هفته ای که گذشت؛

۲۶ هزار تن محصولات پلیمری فروخته شد

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۲۶ هزار و ۶۰۳ تن رقم خورد.

۲۶ هزار تن محصولات پلیمری فروخته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات پلیمر 80 هزار و 40 تن و تقاضای آن هم 82 هزار و 697 تن بود.

    به این ترتیب بیش از 33 درصد از محصولات عرضه شده توسط معامله گران در هفته گذشته خریداری شد. از 80 گرید عرضه شده در هفته گذشته 21 گرید آن با رقابت خریداری شدند.

    در همین حال بیشترین کاهش عرضه در هفته قبل متعلق به پلی پروپیلن های نساجی با 3 هزار و 481 تن است، در رتبه دوم هم پلی اتیلن سنگین بادی با 2 هزار و 692 تن قرار داشت. پلی اتیلن سبک فیلم و پلی پروپیلن های شیمیایی هم به ترتیب یک هزار و 670 و 545 تن کاهش عرضه داشتند.

    در همین حال بیشترین افزایش عرضه نیز متعلق به پلی اتیلن سنگین تزریقی با یک هزار و 304 تن و پلی اتیلن سبک خطی با 290 تن بود.

    از سوی دیگر تقاضا نسبت به دو هفته گذشته با 55 هزارتن کاهش روبه رو شده است. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی افزایش عرضه های پی وی سی و پلی اتیلن های ترفتالات از دلایل عقب نشینی معامله گران است.

    همچنین هفته گذشته تقاضا برای پلی اتیلن های سنگین اکستروژن کاهش یافت و در نتیجه رقابت برای این محصولات افت کرد.

    البته PVC-E6834 پتروشیمی اروند همچنان در صدر کالاهای جذاب تالار پتروشیمی قرار داشت، رتبه دوم هم متعلق به «ایکس تری» شازند بود. پلی پروپیلن ها هم با وجود افت التهاب و رقابت، همچنان مورد توجه بازار بودند.

    البته SBR ها ، پلی اتیلن سبک فیلم 2420 پتروشیمی امیرکبیر، گرید بطری 845 تندگویان، پلی اتیلن سبک خطی KJ پتروشیمی جم و ترزیقی HI500 پتروشیمی بندرامام از بی رونق ترین محصولات تالار پتروشیمی در هفته گذشته بودند.

    برچسب ها