عصر خودرو

۶.۵میلیارد دلار موافقت اصولی نیروگاهی با خارجی ها در پسابرجام امضا شد

عصر بازار- یک مسوول صنعت برق گفت: در پسابرجام تاکنون برای ساخت نیروگاه به میزان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار موافقت اصولی با شرکت های خارجی امضا کرده ایم که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به قرارداد منتهی شده است.

۶.۵میلیارد دلار موافقت اصولی نیروگاهی با خارجی ها در پسابرجام امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی امروز (شنبه) در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و برجام» افزود: در یک سال گذشته شرکت های متعدد خارجی مانند ژاپن، کره جنوبی و آلمان برای سرمایه گذاری و فاینانس در زمینه نیروگاه ها مراجعه کرده اند.
    «حمیدرضا عظیمی» اضافه کرد: قراردادهای طرح های ساخت نیروگاه هرمزگان و زاهدان امضا شده است.
    وی اعلام کرد: برای نیروگاه کرمان نیز مناقصه ای بین المللی برگزار می شود که تاکنون 15 شرکت خارجی به همراه شرکت های ایرانی اسناد مناقصه را خریده اند.
    عظیمی ادامه داد: ایران از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی رتبه نخست منطقه و چهاردهم جهان را دارد.
    به گزارش ایرنا، همایش اقتصاد مقاومتی و برجام دهم اسفندماه آغاز شد و تا هجدهم اسفندماه به بررسی دستاوردهای برجام در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی شامل صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، نفت، نیرو، انرژی هسته ای، بهداشت، راه و شهرسازی، علم و فناوری و پولی- بانکی می پردازد.
    هر روز مسوولان دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط با حضور در این همایش به ارایه گزارش تفصیلی از دستاوردهای برجام و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در نهادهای متبوع خود می پردازند.

    برچسب ها