عصر خودرو

سبزپوشی گروه خودرو در آینده نزدیک

عصر بازار- امروز شنبه چهاردم اسفندماه، شاهد معاملاتی سرتاسر منفی در گروه خودرو مگر در ۴ نماد بودیم، از این رو شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات با افت ۱۷۷ واحدی معادل ۱ درصد در مدار ۱۷ هزار و ۳۸۷ واحد جای گرفت.

سبزپوشی گروه خودرو در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، در این روز شاهد دست به دست شدن تعداد 92.8 میلیون سهام از گروه خودرو و ساخت قطعات به ارزش معاملاتی 10 میلیارد تومان در 7 هزار نوبت معاملاتی بودیم.

    اتفاق عجیبی که امروز افتاد به فروش رفتن 277 میلیون حق تقدم استفاده نشده خپارس به قیمت 1 ریال بود، اختلاف غیر منطقی قیمت سهم و حق تقدم خپارس خود هشداری برای اتفاقاتی از این دست بود.

    امروز خپارس با افت در حاشیه 2 درصد منفی و قیمت پایانی 887 ریال به کار خود خاتمه داد، نماد خساپا نیز 2 درصد افت قیمت پایانی داشت با این حال با 34 میلیون حجم و 4 میلیارد تومان ارزش معامله صدرنشین گروه بود.

    امروز خوساز با افت در محدوده منفی کامل در قیمت 2,107 ریال قرار گرفت این سهم در انتهای روند نزولی قرار دارد و می‌توان محدوده 170 تومان را پایان روند نزولی این سهم دانست، خوساز به همراه خمحور، خلنت، ختوقا،خاور و خشرق جزو منفی ترینها بود.

    گفتنی است در بین این نمادها دو نماد خوساز و خشرق صف فروش کوچکی داشتند، در طرف مقابل نمادهای خموتور، خاهن، خچرخش و خفناور سبز پوش بودند که از بین سبزپوشان نماد خموتور در آستانه مثبت کامل صف خرید کوچکی در قیمت 2,327 ریال تشکیل داده بود، مابقی مثبت و متعادل بودند.

    با توجه به اصلاح زمانی و قیمتی شدید در گروه خودرویی، نمادهای این گروه ارزنده شده‌اند، تمام نمادهای گروه خودرو مطابق تجربه گروهی حرکت می‌کنند، لذا باتوجه به قرار داشتن سهم‌ها در کف‌های تاریخی، انتظار افت قیمتی بیشتر نمی رود.

    از منظر تکنیکالی نیز نمادی مثل خاور با افت 4 درصدی در قیمت 75 تومان در کف کانال قرار گرفته و صعود سهم حتمی است، در این بین حتی قطعاتی‌هایی مانند خمهر هم به کف‌های حمایتی سخت گیرانه خود رسیده‌اند.

    در این حرکت، خساپا که پیش‌تر  به محدوده حمایتی رسیده بود به دلیل حرکت جمعی در گروه خودرو و اصلاح نکردن برخی نمادها از جمله خزامیا و خاور که اشاره شد ناچارا خزامیا با اصلاح این نمادها همراه شد و منتظر ماند تا به کف حمایتی برسندو اکنون با رسیدن اسفند به نیمه و کاهش تدریجی عرضه های آخر سال و نزدیک شدن به انتخابات به تدریج می‌توانیم شاهد افزایش تقاضا  و استقابل دوباره در خودروییها باشیم.

    از طرفی برای تعدادی از  کارگزاریهای کشور که تعدادشان کم هم نیست، فردا آخرین روز تسویه اعتبار سالیانه می باشد، لذا انتظار می رود از تاریخ 16 اسفند ماه فشار عرضه در سهام مختلف بازار قدری آرام گیرد.

    برچسب ها