عصر خودرو

معاون آخوندی خبر داد:

عرضه ۱۰ میلیارد یورو پروژه به سرمایه گذاران

عصر بازار: معاون وزیر راه و شهرسازی از عرضه ۱۰ میلیارد یورو پروژه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همایش فرصت های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ریل ملی چندین پروژه عمرانی در صف بهره برداری و افتتاح قرار می گیرند.

عرضه ۱۰ میلیارد یورو پروژه به سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به فرصت آفرینی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اولین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل و مسکن اظهار کرد: چیزی حدود 1000 کیلومتر پروژه آزادراهی و حدود 1300 کیلومتر هم پروژه ریلی و راه آهنی در این همایش عرضه و معرفی خواهیم کرد. 

    وی با تاکید بر اینکه پروژه های ریلی در دولت یازدهم در اولویت قرار دارند،‌ گفت: سرمایه گذارانی از کشورهای خارجی برای ورود به پروژه قطارهای سریع السیر اعلام آمادگی کرده اند و قرارداد ساخت راه آهن سریع السیر تهران- قم – اصفهان است هم با یک شرکت چینی قطعی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ با توجه به مصوبه شورای اقتصاد و ترک تشریفات مناقصه، ارزش مبلغ به تفاهم رسیده برای اجرای این قرارداد 1.7 میلیارد یورو است.  

    نورزاد با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم، پروژه های راه آهن در اولویت قرار دارند،‌ گفت: راه آهن اولویت پروژه های عمرانی دولت است و مهم ترین مشکل دولت تامین ریل بوده که تولید ریل ملی این مانع هم برداشته خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود:طبق تفاهم نامه سه جانبه ای که بین وزارتخانه های وزارت راه و شهرسازی،‌ صنعت،‌معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده؛‌ ذوب آهن اصفهان در زمستان 94 اولین تولید و محوله ریل ملی را در اختیار پروژه های عمرانی می گذارد.   ‌        

    وی ادامه داد: تقریبا یک ماه و نیم پیش بازدیدی از کارخانه ذوب آهن داشتم و طبق قرارهای قبلی اولین محموله ریل ملی تحویل داده می شود. 

    نورزاد افزود: ذوب آهن اصفهان اعلام کرده است که سالانه 400 هزار تن ریل می تواند در اختیار پروژه های عمرانی قرار دهد و با تحویل این محموله ها و تولید ریل ملی، 1500کیلومتر را ریل گذاری می کنیم و این حجم از پروژه ریلی منوط بر تامین ریل آماده بهره برداری هستند.

    بر اساس این گزارش، همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی شنبه و یک شنبه  11-12 مهرماه به همت وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها