عصر خودرو

در ادامه بررسی بودجه ۹۶ صورت گرفت؛

الزام دولت به توسعه سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برق هسته ای

عصر بازار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را نسبت به توسعه سرمایه گذاری در نیروگاه های برق هسته‌ای در سال آینده مکلف کردند.

الزام دولت به توسعه سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برق هسته ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه 1396 کل کشور، دولت را موظف به توسعه نیروگاه های برق حرارتی و هسته ای در سال آینده کردند.

    بر اساس بند الف تبصره 15 لایحه بودجه سال آینده «شرکت های تولید نیروی برق حرارتی و شرکت های برق منطقه ای مکلفند، منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را به ترتیب به شرکت های مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و هسته ای و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه های حرارتی و هسته ای و توسعه شبکه انتقال کشور پرداخت کنند.

    شرکت های فروشنده برق نیروگاه های آبی موظفند تمام وجوه حاصل از فروش برق خود را پس از وضع هزینه های تولید برای سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه های برقآبی به مصرف برسانند.»

    همچنین بر اساس بند ب این تبصره «نقل و انتقال اموال و دارایی ها و قراردادهای به شرط تملیک شرکت مادر تخصصی توانیر به شرکت های توزیع نیروی برق، از پرداخت هر گونه مالیات و سود سهام ابرازی معاف است.»

    این تبصره با 114 رای موافق، 28 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

    علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنگام بررسی این تبصره با ارائه پیشنهاد اضافه شدن نیروگاه های برق هسته ای به حکم این تبصره برای سرمایه گذاری، اظهار داشت: در طول سال های گذشته مصوبه ای داشتیم که 20هزار مگاوات برق هسته ای تولید شود که به دلیل شرایط سیاسی و عدم همکاری کشورها این موضوع عملا معطل مانده بود.

    وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که روس ها برای دو نیروگاه هزار مگاواتی کلنگ زنی کرده اند زمینه برای تحقق مصوبه مجلس آماده است و بر همین مبنا، این پیشنهاد در بند الف تبصره 15 ارائه می شود.

    بروجردی گفت: تولید برق جزو وظایف وزارت نیرو است و چون سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه ها مطرح شده مناسب است نیروگاه های هسته ای نیز در کنار حرارتی اضافه شوند تا زمینه تحقق مصوبات قبلی مجلس برای تولید انرژی پاک که آلودگی زیست محیطی ندارد، فراهم شود.

    برچسب ها