عصر خودرو

کارت‌های JBC از سال آینده به ایران می‌آیند

عصر بازار- کارت های جی.بی.سی در ۱۳۰ کشور دنیا پذیرندگی دارد. ضمن آن که ۳۰ میلیون فروشگاه در دنیا زیرپوشش آن قرار دارند. کارت‌های JBC از سال آینده به ایران می‌آیند.

کارت‌های JBC از سال آینده به ایران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا؛  پس‌ از عملیاتی شدن برجام مقامات بانک مرکزی مکاتباتی را با چهار شبکه پرداخت بین‌المللی یعنی ویزا، مستر، JBC ژاپن و CUP چین انجام دادند اما به دلیل آمریکایی بودن  ویزا کارت و مستر کارت ورود این کارت‌های اعتباری به بازار ایران‌ با محدودیت همراه شد.

    همچنین قرار بود در شش ماهه دوم سال 95 اولین کارت‌های اعتباری بانکی بین المللی از نوع آسیایی وارد ایران شود اما این اتفاق هم نیفتاد.

    در این راستا ناصر حکیمی، مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در خصوص آخرین فعالیت در مورد ورود مستر کارت و سایر کارت‌های اعتباری به ایران به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: زیر ساخت‌ها آماده شده و استانداردها نیز منطبق شده‌اند اما تنها مشکل اصلی که وجود دارد این است که طرف خارجی هنوز آمادگی برقراری این ارتباط را با ما ندارد و حاضر به انعقاد قرارداد نیست.

    وی علت این عقب نشینی را فشارهای آمریکا عنوان کرد و افزود: البته این امر به دلیل تحریم های اولیه است و ارتباطی با مسئله برجام ندارد.

    حکیمی در مورد زمان ورود مسترکارت‌ها به ایران گفت: این انتظار باید تعدیل شود. فعلا تا زمانی که تحریم‌های اولیه پابرجاست احتمال اینکه مستر کارت و ویزا کارت به صورت مستقیم وارد بازار ایران شود وجود ندارد و دولت آمریکا این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

    وی در مورد ورود شرکت‌های غیر آمریکایی به ایران تصریح کرد: شرکتهای چینی و ژاپنی شبکه‌های پرداخت خاص خود را دارند و مشمول تحریم های اولیه نیستند و با آنها در حال مذاکره هستیم تا سال‌ آینده وارد بازار ایران شوند.

     کارت های جی.بی.سی در 130 کشور دنیا پذیرندگی دارد ضمن آنکه 30 میلیون فروشگاه در دنیا زیرپوشش آنها قرار دارند؛ البته این میزان پوشش دهی نصف شبکه ویزا کارت است و دارندگان کارت های جی.بی.سی می‌توانند در کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپا استفاده کنند اما پوشش دهی این کارت‌ها در آمریکای شمالی ضریب نفوذ بالایی ندارد.

    برچسب ها