عصر خودرو

عباس عراقچی:

مذاکره برای سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت ادامه دارد

عصر بازار- عباس عراقچی گفت: نشانه‌ها حاکی از آن است که برجام ادامه پیدا می‌کند.

مذاکره برای سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عباس عراقچی در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در قضایای برجام یکی از حوزه‌هایی که کمک زیادی به ما کرد نفت و گاز کشور بود، اظهار داشت: برجام کاری که باید انجام می‌داد را انجام داد و موانع و مین‌گذاری‌هایی را که بر سر راه اقتصاد کشور بود، پاکسازی کرد و اجازه داد اقتصاد پیشروی داشته باشد.

    وی افزود: در حال حاضر برجام تمام موانعی را که باید بر می‌داشت از سر راه برداشته است و کسی نمی‌تواند خلاف این را ادعا کند اما ما نیز مدعی نیستیم که موانع غیربرجامی وجود ندارد.

    عراقچی با اشاره به اینکه یکی از بهترین وزارتخانه‌هایی که از فرصت پسابرجام استفاده کرد وزارت نفت بود، گفت: اینکه در عرض یک سال میزان تولید و صادرات نفت را به حالت قبل باز گرداندیم شاهکار بود.

    معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: ما طی مدت تحریم‌ها مشتریان خود را از دست داده بودیم و آنان با فروشندگان جدید قراردادهای بلندمدت امضا کرده بودند لذا وقتی می‌بینیم طی مدت یک سال پس از اجرای برجام توانستیم مشتریان خود را به بازار نفت کشور باز گردانیم کاری ارزشمند است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 میلیارد دلار قرارداد در حال مذاکره است و معطلی آن نیز به این خاطر است که روی آی پی سی باید اجماع ملی صورت گیرد.

    وی تاکید کرد: به اعتقاد من برجام حالش خوب است و به رغم برخی دعواها که می‌دانیم منظورشان چیز دیگری است برجام اوضاعش خوب است. به گفته معاون امور بین الملل نفت حال نفت و گاز کشور نیز خیلی خوب است.

    معاون وزیر امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ترامپ در حال ارزیابی برجام است که تا آخر اردیبهشت بیشتر طول نمی‌کشد و تا آن زمان مشخص می‌شود که سیاست دولت جدید آمریکا چیست.

    وی یادآور شد: در هر صورت نشانه‌ها حاکی از آن است که برجام ادامه پیدا می‌کند.

    عراقچی بیان کرد: اگر برجام نبود، ترامپ علیه ایران اجماع بین‌المللی تشکیل می‌داد. در حالی که در شرایط کنونی اجماع علیه ترامپ است لذا چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد مگر اینکه سیاست‌هایش به گونه‌ای باشد که بخواهد ما از برجام خارج شویم.

    وی خاطرنشان کرد: اگر ترامپ بخواهد برجام را پاره کند هزینه‌های آن به خودش تحمیل می‌شود بنا بر این در این شرایط ما نیز باید هوشمندانه و هنرمندانه حرکت کنیم که هزینه‌ها شامل حال ما نشود.

    برچسب ها