عصر خودرو

سهم ۲۱ درصدی محصولات شیمیایی از معاملات هفته گذشته فرابورس

عصر بازار- گروه محصولات شیمیایی سهم ۲۱ درصدی را از ارزش معاملات در میان صنایع فرابورسی در هفته گذشته در اختیار گرفت.

سهم ۲۱ درصدی محصولات شیمیایی از معاملات هفته گذشته فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ,حجم و ارزش معاملات فرابورس در هفته دوم اسفندماه امسال با رشد چشم‌گیر 79 و 83 درصدی مواجه شد و بر این اساس دادوستد یک هزار و 638 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در 121 هزار نوبت به ثبت رسید.

    در بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس نیز تعداد یک میلیون و 588 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 440 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد که بازار دوم 46 درصد از حجم و 75 درصد از ارزش این معاملات را در اختیار خود گرفت.

    گفتنی است این بازار با نقل ‌و ‌انتقال 732 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 332 میلیارد ریال، رشد 232 درصدی در حجم و 145 درصدی در ارزش معاملات را نسبت به هفته پیش‌تر تجربه کرد و در مقابل بازار اول نیز با ثبت کاهش حجم و ارزش معاملات به میزان 41 و 34 درصد همراه شد. در بازار ابزراهای نوین مالی نیز 50 میلیون ورقه به ارزش 7 هزار و 653 میلیارد ریال در 27 هزار نوبت دادوستد شد.

    همچنین گروه محصولات شیمیایی سهم 21 درصدی ارزش معاملات و رتبه نخست را در میان صنایع فرابورسی در این مدت در اختیار گرفت و جایگاه‌های دوم تا ششم معاملات باراهای فرابورس هم به ترتیب به گروه‌های اطلاعات و ارتباطات، فلزات اساسی، حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر تعلق گرفت.

    این گزارش می‌افزاید: شاخص فرابورس(آیفکس) هم در روز انتهایی هفته گذشته 3.2 واحد معادل 0.4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه قبل‌تر تجربه کرد و در نهایت با ایستادن در ارتفاع 870 واحدی معاملات هفته دوم اسفند را به پایان رساند.

    همچنین در هفته ای که گذشت گشایش نماد بورس کالای ایران (سهامی عام) در نمادهای «کالا11، کالا21، کالا31 و کالا41» در تابلو الف بازار پایه فرابورس صورت گرفت تا شرکت بورس کالای ایران در گروه صنعت (فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط) قرار دارد.

    برچسب ها