عصر خودرو

مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی خبرداد

تصویب ۹.۱ میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری تا بهمن

عصر بازار- مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از تصویب ۹.۱۷۵ میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری تا بهمن ماه سال جاری خبر داد.

تصویب ۹.۱ میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری تا بهمن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، احمد جمالی با اشاره به آمار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اظهار داشت: تا پایان بهمن‌ماه بالغ بر 9 میلیارد و 175 میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی مصوب شده است.

    مدیرکل سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی و کمک‌های فنی، اقتصادی ایران با اشاره به اینکه هیأت سرمایه‌گذاری در هفته پیش رو نیز جلسه‌ای به منظور تصویب طرح‌های جدید خواهد داشت، تصریح کرد: حدود 700 میلیون دلار دیگر در هفته جاری به تصویب خواهد رسید.

    وی در مورد میزان آمار سرمایه‌گذاری در پسابرجام تصریح کرد: از دی‌ماه سال 94 تاکنون بیش از 13 میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده است.

    جمالی در مورد میزان جذب سرمایه در طرح‌های به تصویب رسیده اظهار داشت: در حال حاضر از دستگاه‌های مختلف درخواست شده تا رقم دقیق جذب سرمایه خود را اعلام کنند و تا پایان سال این ارقام نهایی می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه سرمایه‌گذاری‌های مصوب با تضمین دولت است، تأکید کرد: بیشترین ارقام سرمایه‌گذاری مربوط به وزارت نفت، بورس و مناطق آزاد است که تا پایان سال جمع‌بندی خواهد شد.

    همچنین در جلسه قبلی کشورهای OECD رتبه اعتباری ایران 6 بوده که به احتمال زیاد در جلسه بعدی به رتبه 5 ارتقاء خواهد یافت.

    برچسب ها