عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیارد دلاری چین در بخش ترابری مدرن

عصر بازار- چین اعلام کرد که به منظور داشتن سامانه ترابری مدرن، سرمایه گذاری ۳۷۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلاری را در دستور کار قرار داده است تا علاوه بر استفاده آسان از آن برای مردم نیز ایمن باشد

سرمایه‌گذاری ۳۷۶ میلیارد دلاری چین در بخش ترابری مدرن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل چین روز جمعه در تارنمای خود اعلام کرد که این سرمایه گذاری کلان از سال جاری میلادی (2017) آغاز می شود و تا سال 2020میلادی سامانه حمل و نقل بسیار پیشرفته در کشور ایجاد خواهد شد.
    این رقم معادل 2 هزار و 600میلیارد یوان ( پول ملی چین) است که 800میلیارد یوان آن برای ساخت خطوط ریلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    همچنین این وزارتخانه خاطر نشان کرده است که از این بودجه یک هزار و 650میلیارد یوان برای جاده سازی و 150میلیارد یوان برای ساخت گذرگاه های آبی صرف خواهد شد.
    دولت چین در برنامه سیزدهم توسعه اقتصادی و اجتماعی که از سال 2016میلادی شروع شده است و تا سال 2020میلادی ادامه می یابد در مجموع 15 هزار میلیارد یوان (‌هر دلار معادل 6 ممیز 88 یوان) برای طرح های حمل و نقل در نظر گرفته است.
    از این مبلغ سه هزار و 500میلیارد یوان برای ساخت خطوط ریلی و هفت هزار و 800میلیارد یوان برای جاده سازی استفاده خواهد شد.
    پس از اجرای این طرح ها طول خطوط آهن این کشور تا 30هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت که بیش از یک سوم آن مخصوص قطارهای تندرو است.
    دولت چین همچنین تا سال 2020میلادی 320هزار کیلومتر جاده های جدید احداث می کند و 50فرودگاه در نقاط مختلف کشور می سازد.
    در حال حاضر در کشور چین 160هزار دستگاه اتوبوس با منابع انرژی جدید کار می کنند که بر اساس اعلام وزارت ترابری چین شمار آنها در جاده های کشور به 200هزار دستگاه تا سال 2020میلادی خواهد رسید.

    برچسب ها