عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

با تعدیل تقاضا، قیمت سکه کاهشی شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته پرداخت و عنوان کرد که قیمت سکه در بازار داخلی به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین متعادل شدن تقاضا، سمت و سوی کاهشی پیدا کرده است.

با تعدیل تقاضا، قیمت سکه کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته به سمت صعود حرکت کرد، اما از روز گذشته اعلام برخی از شاخص‌های اقتصاد آمریکا از جمله نرخ بیکاری و همچنین بالا رفتن ارزش سهام در آمریکا باعث شد که به یکباره قیمت طلا حدود 25 دلار در مقایسه با ابتدای هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: این شاخص‌های مثبت باعث شد که ارزش دلار بالا برود و همین بالا رفتن ارزش دلار باعث شد که قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند. در بازار داخلی نیز روند افزایشی قیمت‌ها تا حدودی متوقف شد و قیمت‌ها به سمت متعادل شدن پیش رفت.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: این تعادل به شکلی رقم خورد که سکه تمام بهار در هفته گذشته به کمتر از یک میلیون و 200 هزار تومان رسید و این در حالی است که در هفته قبل تر قیمت این نوع سکه به یک میلیون و 216 هزار تومان هم رسیده بود.

    کشتی آرای افزود: همچنین در هفته گذشته نیم سکه 10 هزار تومان، ربع سکه 8000 هزار تومان و سکه گرمی 4000 تومان کاهش قیمت داشتند.

    وی همچنین پیش‌بینی کرد که در هفته‌های پایانی سال بانک مرکزی در بازار سکه عرضه‌ای داشته باشد تا به متعادل شدن قیمت‌ها کمک کند.

    برچسب ها