عصر خودرو

کاهش ۱.۵ هزار میلیاردی ارزش بازار و رکود ادامه دارِ بورس تهران

عصر بازار- درحالی که به روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ نزدیک می شویم رکود بازار سهام را در برگرفته و حتی ارزش بازار در ۵ روز گذشته نزدیک به دو هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

کاهش ۱.۵ هزار میلیاردی ارزش بازار و رکود ادامه دارِ بورس تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران که در چهارم اسفند سال جاری در تراز 77 هزار و 847 واحدی قرار داشت در 5 روز کاری گذشته 372 واحد کاهش یافت و به رقم 77 هزار و 475 واحدی رسید.

    در این مدت شاخص آزاد شناور از تراز 85 هزار و 272 واحدی به عدد 84 هزار و 962 واحدی رسید و با این حساب 310 واحد افت را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار اول از کانال 55 هزار و 109 واحدی تا رقم 55 هزار و 29 واحدی کاهش یافت و شاخص بازار دوم نیز با افت یک هزار و 817 واحدی در تراز 164 هزار و 683 نشست.

    در روزهای اخیر روند رکودی بیش از پیش بر بازار سهام سایه افکنده و حجم و ارزش معاملات روند دلگرم کننده‌ای نشان نمی‌دهد. به طوری که ارزش بازار در پنج روز گذشته از 326 هزار میلیارد تومان تا 324 هزار میلیارد تومان پایین آمده و در نتیجه نزدیک به 1.5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. این شرایط برای واپسین روزهای سال رضایت بخش نیست.

    در حالی که نزدیک شدن به سال جدید شمسی و انتخابات ریاست جمهوری می‌توانست به طور سنتی خبر از رونق بیشتر در بازار سرمایه و مخصوصا بازار سهام دهد شرایط در هفته های گذشته عکس این موضوع را نشان می دهد.

    از طرفی دیگر چندی پیش اعلام شد که تا پایان سال جاری عرضه اولیه‌ای انجام نمی‌شود عده‌ای معتقد بودند که این تصمیم ناشی از ناموفق بودن عرضه اولیه شرکت دارویی برکت است و این موضوع را چندان خوشایند نمی‌دانستند و به نحوی آن را پاک کردن صورت مسئله قلمداد می‌کردند. این اقدام نیز می‌تواند از عواملی باشد که رکود را در روزهای پایانی سال 1395 در بورس تهران دامنه دارتر کرده است.

    برچسب ها