عصر خودرو

نخستین مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بررسی کرد:

چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۶

عصر بازار- علی رحمانی، رییس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی ایران، ضمن اشاره به تاثیر شگرف شرایط اقتصادی بر بازار سرمایه، انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی را موضوعی اثر گذار دانست.

چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی رحمانی، نخستین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در خصوص وضعیت صورت های مالی شرکت ها اظهار داشت: بهتر است در این مورد منتظر پیش بینی شرکت ها از عملکرد سال 96 هم باشیم؛ به ویژه شرکت هایی که سال مالی آنها انتهای سال 95 است. این شرکت ها باید تا اول اسفند ماه گزارش حسابرسی نشده خود را به بازار ارسال می کردند و طبیعی است که این گزارش ها چشم اندازی از برنامه های شرکت ها خواهد بود.

    رییس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی ایران با اشاره به گزارش های منتشر شده تصریح کرد: بر اساس این گزارش ها، می توان گفت که صورت ها و اطلاعات مالی در صنعت بانکداری، پاسخگوی انتظارات سهامداران نبوده است.

    وی ضمن اشاره به بازگشایی نماد دو بانک بزرگ ملت و تجارت در بورس گفت: انتظار می‌رود که باقی بانک‌ها با ارائه اطلاعات به تسریع بازگشایی نمادها کمک کنند. نکته مهم در این خصوص این است که باید پیش‌بینی حسابرسی نشده بانک‌ها از عملکرد سال 96 هم منتشر شود. این‌یک روند معمول در شبکه بانکی است که امسال به دلیل تغییر شکل صورت‌های مالی، حسابرسی‌ها زمان برده است و امیدواریم این پیش‌بینی‌ها هم هرچه زودتر آماده شود تا شاهد باز شدن نمادهای بانکی در بورس باشیم.

    پیش بینی رشد صنایع  در سال 96

    رحمانی ضمن مثبت خواندن تاثیر قیمت نفت بر صنایع مرتبط با آن از جمله صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی خاطرنشان کرد: احتمالا قیمت نفت در سال 96 روند مثبتی را طی کند و انتظار می رود این افزایش قیمت، صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی را متاثر کند.

    وی ادامه داد: همچنین برای بهبود عملکرد صنعت خودرو با توجه به قراردادهایی که صحبت آن با شرکت های همتای خارجی شده است، انتظارات مثبتی وجود دارد.

    بازار سرمایه انعکاسی از شرایط واقعی اقتصاد است

    نخستین مدیرعامل شرکت بورس ، بازار سرمایه را انعکاسی از شرایط واقعی اقتصاد کشور دانست و گفت: ما همه منتظر هستیم تا پیش‌بینی سال 96 شرکت‌ها در اسفندماه وارد بازار شود و ببینیم شرکت‌ها اقتصاد سال 96 را چطور دیدند.

    رونق فلزات اساسی در پی رونق بازار مسکن

    رییس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی ایران با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در دولت نهم و دهم گفت: مساله مهمی که باید به آن توجه شود این است که در طول هشت سال دولت گذشته، حجم بالایی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات صورت گرفته است و لذا دارایی ها در حالت رکود به سر می برد.

    وی ادامه داد: لازم است دولت با ایجاد مشوق و تدابیری، بازار مسکن را از حالت رکود خارج سازد و با فعال ساختن این بازار، نه تنها اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بلکه صنعت فلزات اساسی و صنایع وابسته به آن را نیز متحول خواهد ساخت و سبب نقدینگی در این بازار خواهد شد.

    انتخابات؛ عاملی اثرگذار بر بازار سرمایه

    رحمانی انتخابات پیش رو را عامل اثرگذار بر بازار سرمایه خواند و تاکید کرد: در این‌باره که بورس در سال 96 چگونه عمل می‌کند، باید به انتخابات ریاست جمهوری توجه داشت. این رخداد سیاسی بر اقتصاد کشور و همچنین بر بازار سرمایه بی تاثیر نیست.

    وی با اشاره به فضایی که پس از انتخابات، به ویژه در شش ماهه دوم ایجاد خواهد شد، گفت: انتظاری که از این فضا می رود این است که در شش ماهه دوم سال، فضای سرمایه گذاری به ویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مثبت شود و سرمایه گذاران از بازار سرمایه حمایت کنند.

    برچسب ها