عصر خودرو

اعلام آمادگی ترکمنستان برای میزبانی همایش اقتصادی افغانستان

عصر بازار- رئیس جمهور ترکمنستان از آمادگی عشق آباد برای میزبانی همایش اقتصادی همکاری‌های اقتصادی افغانستان خبر داد.

اعلام آمادگی ترکمنستان برای میزبانی همایش اقتصادی افغانستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان گفت: نبایستی به فعالیت سازمان اکو جنبه سیاسی داد و اجازه دهیم که این سازمان از اهداف اقتصادی خود به عنوان راهکار همکاری کشورهای عضو منحرف شود.

    بردی‌محمداف تصریح کرد: کشورهای عضو اکو  قصد دارند طرح‌های کلان مشترک اقتصادی را با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در این کشورها بمنظور ایجاد رفاه و پیشرفت مردم منطقه به مورد اجرا بگذارند.

    وی گفت: در تاریخ 14 الی 15 نوامبر ماه سال جاری میلادی (2017)  هشتمین همایش منطقه‌ای همکاری‌های اقتصادی در امور افغانستان در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان برگزار شود.

    وی افزود: امیدوارم که در این همایش طرح‌های جدید اقتصادی در راستای همگرایی بیشتر افغانستان به مناسبات منطقه‌ای مطرح و به صورت کارشناسی موارد به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

    رئیس جمهور ترکمنستان تاکید کرد، دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان مهمترین شرط پیشرفت در منطقه است و این در حالی است که عشق‌آباد طی سالهای متمادی کمک‌های انسان دوستانه و اقتصادی را به مردم افغانستان از جمله صادرات انرژی برق ارائه داده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها