عصر خودرو

دنده معکوس خودرویی‌ها در جاده بورس

عصر بازار- در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا در اولین روز هفته با روند منفی و سپس وارد کانال مثبت شد، ایران خودرو و سایپا دیزل نیز در هفته جاری معامله نشده است.

دنده معکوس خودرویی‌ها در جاده بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی از آن است که 5 گروه روند مثبت را پشت سر گذاشته و در این بین سهام گروه سایپا دیزل و ایران خودرو معامله نشده است.

    *سایپا ( خساپا)
    سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 2 هزار و 982 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 3 و 963 سهم رسیده است و حجم 45 میلیون 128 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 76 میلیون و 535 سهم رسیده است.
    در ابتدای هفته این سهم با ریزش 2.97 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 4.41 درصد رسیده است.
    *ایران خودرو (خودرو)
    ایران خودرو تنها دراولین روز هفته مورد معامله قرار گرفت و سپس با رشد 1.89 درصدی متوقف شد.
    *زامیاد (خزامیا)
    گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 466 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 599 سهم رسیده است و حجم 19 میلیون 214 سهم در ابتدای هفته با رشد به 27 میلیون و 36 سهم رسیده است.
    در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.66 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.25 درصد رسیده است.
    *پارس خودرو (خپارس)
    گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 575 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 799 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 99 سهم در ابتدای هفته با رشد به 9 میلیون و 78 سهم رسیده است.
    در ابتدای هفته این سهم با ریزش 1.64 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 1.11 درصد رسیده است.
    *سایپا دیزل (خکاوه)
    گروه سهام سایپا دیزل در روزهای کاری هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت و با کاهش 0.77 درصدی از هفته گذشته متوقف مانده است.
    *گروه بهمن (خبهمن)
    گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 202 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در انتهای هفته به 218 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با یک میلیون و 91 هزار سهم به 2 میلیون و 218 سهم در پایان هفته افزایش یافته است.
    در ابتدای هفته این سهم 0.62 درصد رشد داشته و در پایان هفته به روند مثبت 0.39 درصدی رسیده است.
    *ایران خودرو دیزل(خاور)
    سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد قرار نگرفت و با روند مثبت 1.89 درصدی از دو هفته گذشته متوقف مانده است.
    در این رابطه گیوکی فعال بازار سرمایه گفت: طی این هفته در اکثر روزها اکثر گروه خودرویی ها با معاملات منفی بسته شدند به طوری که در روز شنبه اغلب نمادها با افت معاملات خود را آغاز کردند.
    وی در ادامه تصریح کرد: نمادهایی چون خساپا با افت 2 تا 3 درصدی و نماد خاور با صف فروش همراه شد که دلیل آن عدم موافقت با افزایش سرمایه حدود 101 درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی بوده است.
    این فعال بازار سرمایه یادآور شد: سایپا در روزهای ابتدایی هفته از پر حجم ترین نمادهای گروه بوده اما تنها در روز سه شنبه اکثر نمادهای خودرویی با روند مثبت معامله بسته شدند و در آخرین روز هفته نیز اغلب نمادهای این گروه در درصدهای منفی معامله شدند.
    گزارش ما حاکی از معامله ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا در ابتدای هفته با روند منفی و سپس وارد مدار مثبت شد سایپا دیزل و ایران خودرو در هفته جاری معامله مورد معامله قرار نگرفته است.

    برچسب ها