عصر خودرو

رئیس کل دنیزبنک ترکیه:

روسیه و ترکیه قوانین اجرایی حذف دلار از مبادلات تجاری را آماده می‌کنند

عصر بازار- رئیس کل دنیزبنک ترکیه اعلام کرد: بانک‌های ترکیه و روسیه در حال تنظیم مقررات استفاده از ارزهای ملی خود و حذف دلار هستند.

روسیه و ترکیه قوانین اجرایی حذف دلار از مبادلات تجاری را آماده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هاکان آتس مدیرکل مؤسسه بانکی دنیزبنک ترکیه اعلام کرد: بانک‌های مرکزی روسیه و ترکیه در حال مذاکره برای تنظیم مقررات در راستای استفاده از ارزهای ملی دو کشور و حذف ارز واسطه در مبادلات تجاری خود هستند.

    هم‌اکنون این مذاکرات در مراحل پایانی خود قرار داشته و به شرکت‌هایی که تمایل دارند در مبادلات خود با طرف مقابل از لیر یا روبل استفاده کنند این امکان را می‌دهد هزینه استفاده از دلار به عنوان ارز واسطه را حذف کند.

    ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود که رئیس‌جمهور ترکیه از برنامه این کشور برای استفاده از ارزهای ملی در مبادله با روسیه، چین و ایران خبر داد که این اظهارات واکنش مثبتی را از طرف روس در پی داشت.

    یکی از حوزه‌هایی که در نخستین قدم این سیاست بین روسیه و ترکیه اجرا خواهد شد، بخش گردشگری است که دنیز بانک ترکیه که بحث مالکیت سبربانک روسیه است، نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهد کرد و قرار است اعتباری 3 میلیارد دلاری را در این زمینه ایجاد کند.

    برچسب ها