عصر خودرو

برترین کشورها در هزینه های تحقیق و توسعه

عصر بازار- کشورهایی در عرصه‌ی تحقیقاتی به پیشرفت و توسعه می‌رسند که بیشترین هزینه را صرف واحدهای تحقیق و توسعه کنند.

برترین کشورها در هزینه های تحقیق و توسعه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، آیا می‌دانید برترین کشورها در هزینه های تحقیق و توسعه کدام‌ها هستند؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا فهرست برترین کشورها در هزینه های تحقیق و توسعه را در اختیارتان بگذاریم.

    تحقیق و توسعه  اساس نوآوری است. سرمایه گذاری‌های عظیم در تحقیق و توسعه، نشانگر روح کارآفرینانه و موفق است.

    آمار  “سازمان همکاری اقتصادی و توسعه” (OECD) کشورهایی را مشخص می‌کند که بیش‌ترین و کم‌ترین هزینه را صرف این محرک مهم رشد اقتصادی می‌کنند، و 3 فعالیت تحقیق پایه‌ای، تحقیق‌ کاربردی و توسعه‌ی تجربی را پوشش می‌دهد.

    در ذیل به کشورهایی که در  بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده اند، اشاره شده است.

    نمودار هزینه صرف شده در بخش تحقیق‌ و توسعه بر اساس درصدی از تولید ناخالص داخلی:

     

    اسراییل و کره ، به ترتیب با 4.21% و 4.15% از تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) بیش‌ترین هزینه را در تحقیق‌ و توسعه صرف می‌کنند. ژاپن، فنلاند و سوئد به ترتیب رتبه‌های تا شماره‌ی 5 را اشغال می‌کنند.

    آلمان و ایالات متحد با سرمایه‌گذاری در سطوح مشابه تحقیق‌ و توسعه، نزدیک به 3% از تولید ناخالص داخلی را به این امر اختصاص می‌دهند و  بااینکه چین، اقتصادش را با استفاده از تولید محصولات طراحی شده و توسعه‌یافته در کشورهای خارجی می‌سازد، هزینه‌های صرف شده در بخش تحقیقات‌اش را به‌سرعت به بالای 2% از تولید ناخالص داخلی رسانده است.

    از کشورهای عضو “سازمان همکاری و توسه‌ی اقتصادی”، شیلی با 0.36%  از تولید ناخالص داخلی، کم‌ترین هزینه را صرف پژوهش و توسعه می‌کند، و رمانی و مکزیک هم فقط اندکی جلوترند.

     

    منبع : فوربس

    برچسب ها