عصر خودرو

سرمایه گذاری ۶.۲ میلیارد یوریی هلدینگ خلیج فارس در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، گفت: ۷۰ درصد طرح‌های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور به ارزش ۶.۲ میلیارد یورو از سوی هلدینگ خلیج فارس در حال ساخت است.

سرمایه گذاری ۶.۲ میلیارد یوریی هلدینگ خلیج فارس در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عادل نژاد سلیم  مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس درباره عملکرد شرکت هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، این شرکت از نیمه دوم سال ٩٢ حرکت صعودی خود را در یک برنامه پنجساله آغاز کرده که برند شدن این شرکت در کوتاه ترین زمان در جهان از شواهد آن است.

    مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: براساس برنامه های انجام گرفته، ظرفیت اسمی تولید در این شرکت از 68 درصد به 72 درصد رسیده است که تا پایان برنامه پنجساله به 100 درصد خواهد رسید.

    نژاد سلیم به فعالیت 80 شرکت در زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: حدود 70 درصد از طرح‎های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور در این شرکت است به طوری که در حال حاضر 6.2 میلیارد یورو ارزش پروژه‎های در حال توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس است که در پایان سال 97 بهره‌برداری خواهد شد.

    وی ورود به پروژه‌های بالادست نفت مانند بید بلند 2 که تامین کننده خوراک پنج پروژه دیگر مثل گچساران و پروژه‌های دیگر پایین دستی است به عنوان دیگر اقدام های شرکت هلدینگ خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: این پروژه چهار سال متوقف شده بود که با مساعدت وزیر نفت به این مجموعه واگذار شد و هم اکنون 45 درصد آن تکمیل شده است.

    به گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، NGL 3200 که تامین کننده خوراک پتروشیمی بندرامام خواهد بود از دیگر پروژه های بالادست است که به این مجموعه واگذار شده است که با راه اندازی این پروژه، در مجموع حدود ١٥ میلیون تن ظرفیت تولید این شرکت را افزایش می‌دهد و ٢٥ میلیون تن کنونی را به 40 میلیون تن در سال می‌رساند.

    نژاد سلیم درباره جایگاه شرکت در رتبه بندی جهانی گفت: بر اساس گزارش ICIS، شرکت هلدینگ خلیج فارس هم اکنون رتبه قابل قبولی دارد اما چشم انداز ما برای آینده رتبه 10 جهانی در آی سی آی اس است.

    برچسب ها