عصر خودرو

روسیه تا ۲۰ سال آینده بازار گاز اروپا را در دست می‌گیرد

عصر بازار- بنا به اعلام دو شرکت شل و بریتیش پترولیوم با توجه به افزایش سهم روسیه از کل صادارت گاز به اروپا این کشور تا ۲۰ سال آینده بزرگترین تأمین کننده گاز اروپا باقی خواهد ماند.

روسیه تا ۲۰ سال آینده بازار گاز اروپا را در دست می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، دو شرکت رویال داچ‌شل هلند و بریتیش پترولیوم انگلیس اعلام کردند شرکت گازپروم روسیه سال گذشته 34 درصد از کل گاز مورد نیاز ما را تأمین کرد که این مسئله نشان می‌دهد روسیه تا 20 سال آینده بزرگترین تأمین کننده گاز اروپا باقی خواهد ماند.

    الکساندر مدودف معاون مدیرکل گازپروم اعلام کرد: سال گذشته ما 179.3 میلیارد مترمکعب گاز به اروپا صادر کردیم که نسبت به سال 2015، 12.5 درصد افزایش داشته است و سهم ما از کل گاز بازار اروپا به 34 درصد رسید.

    مدودف ادامه داد: اروپا همواره اولویت بازار برای گازپروم بوده و خواهد بود.

    هفته گذشته رویال داچ‌شل با تأیید اظهارات شرکت بریتیش پترولیوم تأکید کرد: روسیه تا سال 2035 بزرگترین تأمین‌کننده گاز اروپا خواهد بود.

    در سال 2016 اروپا 34 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه، 24 درصد از نروژ، 13 درصد از گاز ال‌ان‌جی و 11 درصد از گاز مورد نیاز خود را از الجزایر وارد کرد.

    به گفته مدودف، طی سال جاری روسیه قصد دارد قیمت گاز صادراتی خود را از 167 دلار در هر یک‌هزار مترمکعب به 180 تا 190 دلار افزایش دهد.

    الکسی گریواچ معاون مدیرعامل صندوق ملی امنیت انرژی روسیه معتقد است که افزایش قیمت گاز روسیه در ادامه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی است.

    وی ادامه داد: قیمت گاز به قیمت نفت بستگی دارد، اما این بستگی به صورت روزانه نیست و براساس متوسط قیمت نفت طی 6 تا 9 ماه گذشته تعیین می‌شود که همین امر قیمت گاز را قابل پیش بینی‌تر کرده و از نوسان آن می‌کاهد.

    برچسب ها