عصر خودرو

مشاور نخست وزیر ژاپن:

آمریکا قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض نکند

عصر بازار- یکی از مشاوران نخست وزیر ژاپن اعلام کرد این کشور در مذاکرات تجاری پیش روی خود با آمریکا از دولت ترامپ می خواهد به قوانین سازمان تجارت جهانی احترام بگذارد.

آمریکا قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض نکند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، نخست وزیر ژاپن، اعلام کرد در مذاکرات تجاری آتی با مقامات آمریکا از دولت این کشور می خواهیم قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض نکند.

    یاسوتوشی نیشیمورا، تأکید کرد اعمال تعرفه گمرکی مرزی از سوی آمریکا برای کالاهای ورودی به این کشور نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است و آمریکا باید به این قوانین احترام بگذارد.

    این مقام ژاپنی ادامه داد بعید نیست که ژاپن با آمریکا توافق تجاری دو جانبه امضا کند اما این اتفاق در آینده نزدیک رخ نخواهد داد چرا که تجدید نظر آمریکا در قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی، نفتا،‌در حال حاضر برای کاخ سفید اولویت دارد.

    نیشیمورا ادامه داد ما نمی خواهیم هیچ کشوری با اعمال تعرفه های گمرکی مرزی قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کند.

    ماه گذشته ژاپن و آمریکا توافق کردند چارچوب جدیدی را برای مذاکرات تجاری دو کشور تعیین کنند تا در این چارچوب گفتگوها در رابطه با همکاری دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت برگزار شود.

    هنوز دو کشور برنامه و زمان مشخصی را برای این گفتگوها تعیین نکرده اند.

    ترامپ اخیرا از برنامه خود برای اعمال تعرفه گمرکی 20 درصدی برای کالاهای ورود به این کشور به عنوان راهکار افزایش صادرات خبر داده است که از سوی اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا نیز مورد حمایت قرار گرفته است، اما هنوز معلوم نیست که ترامپ این طرح را به کنگره ارائه خواهد داد یا اینکه از آن صرف نظر می کند.

    ترامپ تنها چند روز پس از ورود به کاخ سفید از واردات خودروهای ژاپنی به آمریکا انتقاد کرد و همین امر نگرانی ها نسبت به اعمال سیاست های حمایت گرانه از سوی دولت جدید آمریکا را در میان مقامات ژاپنی افزایش داده است.

    ژاپنی ها نگران بروز تنش تجاری بین دو کشور همانند آنچه در دهه 1980 روی داد هستند.

    ژاپن امیدوار است دولت ترامپ با درک این موضوع که شرایط تجارت در جهان نسبت به دهه 1980 بسیار فرق کرده است، از بروز تنش های تجاری خودداری کند.

    نیشیمورا معتقد است خودروسازان ژاپنی هم اکنون بخش قابل توجهی از خودروهای تولیدی در درون آمریکا را تولید می کنند که هم‌راستا با سیاست های ایجاد اشتغال ترامپ است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو