عصر خودرو

تعویض رنگ چراغ خودرویی ها از سبز به قرمز

عصر بازار- امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه، گروه خودرو پس از گذشت چندی از شروع نسبتا سبزش در نماد خساپا به تدریج تغییر روند داد وبا افزایش عرضه‌ها روبه‌رو شد، بازاری که قرمز شدن دسته جمعی نماگرهای گروه را در پی داشت، از این رو شاخص کل خودرویی ها با افت ۲۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.

تعویض رنگ چراغ خودرویی ها از سبز به قرمز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این روز شاهد دست به دست شدن تعداد 94.7 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو و ساخت قطعات به ارزش معاملاتی 21 میلیارد تومان در 7 هزار نوبت معاملاتی بودیم.

    به دلیل شایعاتی که در خصوص واگذاری های پایان سال  و تعدیل مثبت سایپا در بین اهالی بازار در جریان است، خساپا امروز پس از خوساز سبزترین گروه بود.

    آنطور که شنیده می شود، بلوک ورنا احتمالا با همان قیمت تمام شده و بدون شناسایی سودی برای خساپا واگذار خواهد شد ، اما سایر دارایی های جابجا شده سود در بر داشته و واگذاری آنها می تواند در صورت انجام ، سودآوری سایپا را تحت تاثیر قرار دهد .

    همچنین روز هجدهم، مزایده بلوک خکاوه برای فروش عرضه خواهد شد که در صورت واگذاری، سود پیش بینی شده محقق می گردد.

    از طرفی سایپا قرار داد سیتروئن را در پیش دارد که به جریان سودآوری شرکت کمک می کند.

    لذا این نماد امروز، با رشد 1 درصدی در قیمت پایانی 1,198 ریال با 47 میلیون حجم و 5.6 میلیارد تومان ارزش معاملاتی صدر نشین گروه بود.

    نکته قابل توجه در خساپا خرید  8.5میلیونی حقوقی در این نماد بود درحالیکه 1.9 میلیون فروشنده بود.

    خوساز نیز مثل خساپا شاهد صفر منفی در قیمت معاملاتی و رشد قیمت پایانی بود، این نماد در حاشیه 2.5 درصد مثبت و قیمت پایانی 2,210 ریال قرار داشت.

    نمادهای قطعه سازی خلنت و ختراک هم علی رغم سرخی گروه، معادل 0.5 درصد افزایش قیمت داشتند.

    خاذین در حاشیه 1 درصد منفی قیمت معاملاتی معادل 0.44 درصد افزایش قیمت پایانی در 909 ریال را تجربه کرد.

    مابقی نمادها یکدست قرمز پوش بودند در این میان نمادهای خچرخش، خاهن، خمهر، خمحرکه، خمحور و خفناور با افت های 3 و 4 درصدیشان جزو منفی ترینها بودند و فقط نماد خمحور صف فروش کوچکی در قیمت 2,824 ریال و در حاشیه 2 درصد منفی قیمت پایانی ( منفی کامل قیمت معامله) داشت.

    برچسب ها