عصر خودرو

کارشناس انرژی روسیه:

افزایش قیمت گاز در اروپا تحت تاثیر بازار نفت است نه تمایل روسیه

عصربازار- در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۱۰درصدی قیمت گاز صادراتی روسیه به اروپا، کارشناسان حوزه انرژی این افزایش قیمت را تحت تاثیر رشد قیمت نفت در ماه جاری دانستند.

افزایش قیمت گاز در اروپا تحت تاثیر بازار نفت است نه تمایل روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایسنا, الکسی گریواچ  - کارشناس انرژی روسیه - در گفت‌وگویی اظهار کرد: افزایش بهای گاز در اروپا بیشتر از اینکه به تصمیمات گاز پروم بستگی داشته باشد تحت تاثیر بازار نفت است.

    معاون مدیرکل صندوق امنیت انرژی روسیه افزود: افزایش بهای گاز در روسیه به جای تاثیرپذیری از سیاست های گازپروم  تحت تاثیر وضعیت فعلی بازار نفت است.

    اوایل این هفته، الکساندر مددوف - معاون رییس کمیته مدیریت گازپروم - گفته بود که قیمت گاز صادراتی طبیعی به اروپا در سال 2017 در هر هزار متر مکعب 180تا 190 دلار است.

    با توجه به اینکه در سال گذشته ، مشتریان اروپایی برای هر هزار متر مکعب گاز به طور متوسط 167 دلار پرداخت کردند، مددوف تاکید کرد که اروپا همچنان اولویت اصلی بازار گازپروم است. سهم گازپروم در بازار گاز اروپا در سال 2016 از 31 به 34 درصد افزایش یافته است.

    مددوف گفت که سهم ما در چندسال آینده تغییر نخواهد کرد .

    الکساندرگریواچ درمورد افزایش اخیر قیمت گاز در اروپا توضیح داد: این افزایش قیمت گاز در اروپا بدلیل افزایش قیمت نفت است زیرا قیمت نفت به قیمت گاز گره خورده است .
    براساس اظهارات وی، قیمت نفت مدتی است که افزایش یافته است. قیمت قرادادهای گاز در اروپا نیز با کمی تاخیر افزایش یافت.

    برچسب ها