عصر خودرو

رئیس سازمان امور مالیاتی:

۳۰۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شد

عصر بازار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است، گفت: اخذ مالیات مصرف به جای مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدها را کاهش داده و وابستگی به درآمد نفت را افزایش می‌دهد.

۳۰۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از  فارس، سید کامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه دهمین همایش مالی و مالیاتی در دانشگاه تهران در مورد افتتاح طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: این طرح 32 پروژه تعریف شده دارد و در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است و یکی از 11 پروژه اصلی وزارت اقتصاد بود که اکنون فعالیت خود را شروع کرده تا مدیریت ریسک مراحل نهایی را سیر می‌کند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: در حال حاضر براساس سامانه‌های موجود 300 هزار مؤدی جدید شناسایی شده‌اند.

    وی در مورد اینکه براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه گفته شده مالیات ارزش افزوده از حلقه آخر و مصرف اخذ شود، تصریح کرد: این موضوع منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و وابستگی بیشتر بودجه به درآمد نفتی می‌شود. همچنین اطلاعاتی که از حلقه‌های مالیات بر ارزش افزوده به دست آمده، با این مصوبه از دست خواهد رفت.

    وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود 40 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی که مربوط به مالیات ارزش افزوده است، در صورت تصویب نهایی مالیات مصرف در مجلس کاهش یابد.

    برچسب ها