عصر خودرو

طیب نیا:

ایران بیشترین نوسان اقتصادی را در دنیا تجربه کرده است

عصر بازار- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اگر انحراف معیار رشد اقتصادی در ایران را محاسبه کنیم در بین کشورهای دنیا ایران بیشترین نوسان را تجربه کرده است.

ایران بیشترین نوسان اقتصادی را در دنیا تجربه کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جوان علی طیب نیا در دهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی ایران در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح نظام مالیاتی کشور یکی از مهمترین پروژه هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد، این درحالی است که آسیب شناسی از گذشته تاریخی اقتصاد ایران نشان می دهد که مهمترین چالش اقتصاد ایران وابستگی به درآمد نفتی است.


    طیب نیا با اشاره به فرآیند رشد اقتصادی در ایران در دهه های گذشته، ویژگی های آن را برشمرد و افزود: طی چهار دهه گذشته متوسط رشد اقتصادی ایران 3 تا 3.1 درصد بوده است که به هیچ‌وجه نمی تواند موجبات اعتلای موفقیت این سرزمین و بهبود زندگی مردم را فراهم کند.

    وی اظهار کرد: رشد اقتصادی پایین و بسیار پرنوسان هم بوده به این معنا که اگر انحراف معیار رشد اقتصادی در ایران را محاسبه کنیم دربین کشورهای دنیا ایران بیشترین نوسان را تجربه کرده و درنهایت سهم ارتقای بهره وری در فرآیند رشد افتصادی ایران بسیار ناچیز و منفی بوده است.

    برچسب ها