عصر خودرو

یک کارشناس بازار طلا پاسخ داد:

در کدام بازار سرمایه‌گذاری ۳ماهه کنیم، ارز یا طلا؟

عصر بازار: یک کارشناس بازار طلا با بیان این که سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچنان توجیه خاصی ندارد، گفت: در بازار ارز، دلار با قوت و بدون هیچ ترسی خریداری می‌شود و توصیه شخصی بر آن است که اگر فردی به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز است، خرید ارز را انتخاب کند.

در کدام بازار سرمایه‌گذاری ۳ماهه کنیم، ارز یا طلا؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رضا خسروشاهی در رابطه با وضعیت بازار طلا و ارز در سه ماه آینده، اظهار کرد: بازار ارز با توجه به شرایط اقتصادی دولت، قیمت نفت و کسری بودجه بازار کم‌ریسک‌تری نسبت به بازار طلا به حساب می‌آید.

    وی ادامه داد: بازار طلا به دلیل آنکه یکی از اصلی‌ترین‌ پارامتر تعیین کننده آن ارزش انس جهانی است دودلی در آن وجود دارد، این دودلی در حالی ایجاد شده که برخی کارشناسان نرخ 1250 دلار را برای انس جهانی اعلام می‌کنند.

    او با بیان این که پیش‌بینی می‌شود انس جهانی در نرخ 1250 دلار ریزش قیمت رخ دهد، تاکید کرد: روند انس جهانی صعودی نیست و افزایش‌های روزهای آینده را نمی‌توان به عنوان یک روند صعودی تلقی کرد بلکه تنها یک روند اصلاح قیمتی به حساب می‌آید.

    این کارشناس بازار طلا و ارز خاطرنشان کرد: نباید از برنامه فدرال رزرو غافل شد، فدرال رزرو همچنان دنیا را با عدم انتخاب مسیر بهره آمریکا سر کار گذاشته‌ است، این رویه برای انس افزایش‌های اندکی را ثبت می‌کند.

    او بیان کرد: از سوی دیگر خبرهای کشور چین مبنی بر افزایش ذخیره طلای آن کشور و افزایش ذخیره برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دنیا بر روند ارزش انس طلا در بازارهای جهانی بی‌تاثیر نیست.

    وی در رابطه با تصمیم افزایش حجم ذخایر طلا در چین، گفت: خرید چین به واسطه تقویت پشتوانه یوآن این کشور بوده و تا به این لحظه حجم خریدها در حدی به ثبت نرسیده است که باعث افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی باشد.

    خسروشاهی با بیان این که با رفع سایه فدرال رزرو از بازار جهانی طلا، این بازار شاهد رشد قیمتی خواهد بود، بیان کرد: اصلی‌ترین فاکتور تعیین کننده نرخ طلا در بازار داخلی ارزش انس جهانی خواهد بود.

    او در رابطه با بازار داخلی طلا، یادآور شد: در چند ماه اخیر حجم خرید طلا و سکه خرده فروشی به کف خود رسیده است و با ورود به ماه محرم و صفر میزان تقاضا برای طلا و سکه کاهش نخواهد یافت، زیرا حجم تقاضا به کمترین میزان خود رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها