عصر خودرو

مدیر عامل شرکت گاز ایران اعلام کرد

تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور در برنامه ششم توسعه

عصر بازار- مدیر عامل شرکت گاز ایران در مورد استراتژی شرکت ملی گاز در برنامه ششم توسعه گفت: ما در برنامه ششم توسعه به میزان تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور خواهیم رسید، الان ۶۰۰ میلیون متر مکعب است که حتی از قطر هم جلو می زنیم.

تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، عراقی در جمع خبرنگاران در زمینه تاثیرات برجام بر بازار گاز ایران و درآمدهای ناشی از آن اظهار داشت: پس از  برجام ما  به راحتی محصولات گازی مان را فروختیم حتی گران تر هم فروختیم  پولش را هم براحتی گیر آوردیم.

    عراقی گفت: محصولاتی که باید می خریدیم با چند برابر قیمت قبل از برجام می خریدیم،   ممکن بود جنس اصلی اش هم نباشد اما اکنون از سازنده اصلی اش می خریم.

    وی تصریح کرد: بدون تعارف برجام بسیار برای شرکت ملی گاز موثر بوده است. الان بهترین دانشگاههای دنیا  و خیلی از بهترین سازندگان  محصولات گازی دیگر کشورها آمده اند که با ما تعامل برقرار کنند  مگر می شود بدون تعامل  زندگی کرد و دور خودمان حصار کشید.

    به گفته وی، ما باید بعد از استقلال، با  دیگران  تعامل برقرار  کنیم  و بدون استقلال اگر با دیگران تعامل برقرار کنیم این یعنی وابستگی. استقلال بدون تعامل با دیگران یعنی بدبختی.

    عراقی افزود: ما استقلال خودمان را حفظ کردیم  و  بدون تهدید پروژه های خودمان را جلو بردیم،   البته  با زحمت و و گرفتاری بعد از برجام بهتر و اثر گزار تر.

    وی ادامه داد: استقرار و  استمرار گاز طبیعی در کشور جز استراتژی های ما در برنامه ششم توسعه است ما 13 هزار کیلومتر شبکه در داخل کشور داریم 30 هزار کیلومتر خط انتقال داریم حدود 13 تا  14 پالایشگاه گاز داریم همه حفظ و نگهداری می خواهد این همه تاسیسات حفظ و نگهداری اش در اصل وظیفه ما است. این یک وظیفه است و ورود به بازارهای جهانی استراتژی دیگر ما  بشمار می رود.

    برچسب ها