عصر خودرو

آگهی های عرضه بلوکی خودرویی ها را تکان داد

عصر بازار- امروز سه شنبه دهم اسفندماه، گروه خودرو و ساخت قطعات با انتشار خبر واگذاری بلوکهای خودرور،خفنر و خگستر شروعی سبز همراه با صف خرید داشت اما در میانه بازار تا حدی از هیجان خرید نمادهای خودرویی کاسته شد و نهایتا شاخص گروه با افزایش معادل درصد در مدار ۱۷ هزار و واحدی ایستاد.

آگهی های عرضه بلوکی خودرویی ها را تکان داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، در این روز سهامداران تعداد 185میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرویی را به ارزش23 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند، در این میان خساپا با 76 میلیون حجم معامله و 9 میلیارد تومان ارزش معاملاتی صدر نشین بود.

    خساپا طی ساعات معاملات در تلاش برای تشکیل صف خرید بود اما موفق نمی شد؛ ولی در پایان بازار با صف خرید 4.7 میلیونی در حاشیه  4 درصد مثبت و قیمت 1,184 ریال به کار خود خاتمه داد، خساپا امروز 47 واحد تاثیر مثبت روی بورس گذاشت.

    در پایان معاملات نماد ورنا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد، ورنا در فضای معاملاتی مثبت امروز، در صفر مثبت تابلو و قیمت پایانی 1,142 ریال بسته شد.

    عواملی که باعث تغییر فضای امروز خودرویی‌ها شد، انتشار خبر آگهی‌های بلوک 70 درصدی خفنر به دست خگستر، بلوک 2 درصدی خودرو توسط سرمایه گذاری سمند و بلوک 16 درصدی خگستر به وسیله ایران خودرو بود.

    لذا از همان ابتدای بازار خگستر صف خرید شد، اما در پایان بازار خبری از صف خرید خگستر نبود و امروز را با رشد 4 درصدی در قیمت پایانی 3,841 ریال و با 4.8 میلیون حجم مامله تمام کرد، نسبت خریدار به فروشنده 1.3 بود.

    با شروع معاملات تنها نمادهای خاهن و خلنت قرمز پوش بودند، اما در نیمه دوم بازار نمادهای دیگری نیز به جمع سرخ پوشان پیوستند، از جمله خزامیا که داشت رشد می کرد به تدریج قرمز پوش شد و نهایتا در صفر مثبت قیمت پایانی 800 ریال قرار گرفت.

    نماد خاور نیز درست 1.43 درصد کاهش قیمت معاملاتی و 1.43 درصد رشد قیمت پایانی را ثبت کرد، خاذین در صفر منفی با قیمت پایانی 905 ریال بسته شد، ختور معادل 2 درصد افت کرد، خکار و خرینگ در صفر تابلو قرار گرفتند، ختراک صف فروش کوچکی در قیمت 4,006 ریال تشکیل داد که نهایتا جمع شد و نمادهای خمحور، خموتور و خفناور به جمع نمادهای کاهشی پیوستند.

    در این میان نماد خاهن تنها نمادی بود که صف فروش باقی ماند، این نماد با 2 میلیون صف در قیمت 2,502 ریال در آستانه منفی کامل بود.

    در طرف مقابل نماد خوساز در آستانه مثبت کامل صف خرید کوچکی در قیمت 2,156 ریال داشت، نماد خچرخش نیز در حاشیه 4 درصد مثبت و قیمت پایانی 2,766 ریال جزو سبزترینهای امروز بود.

    در پایان گفتنی است،امروز نماد متوقف خکاوه  اصلاحیه ای از اولین بودجه 96 منتشر کرد که همچنان پیش بینی سود 52 ریالی  و تعدیل مثبت 107 درصدی را تایید می کرد و مطابق این گزارش مالی شرکت در سال  96  قصد افزایش سرمایه 138 درصدی دارد.

    برچسب ها