عصر خودرو

کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام:

پاسخ معاون وزیر صنعت به درخواست مدیرعامل پتروشیمی جم

عصر بازار- معاون وزیر صنعت به درخواست مدیرعامل پتروشیمی جم در ارتباط با کاهش تخصیص خوراک مایع پاسخ داد.

پاسخ معاون وزیر صنعت به درخواست مدیرعامل پتروشیمی جم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، میرافزایی - مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم - در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه به سرمایه‌گذار خارجی که تحت شرایطی در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، تخفیف‌هایی تعلق می‌گیرد گفت: این تخفیف‌ها شامل 10 تا 30 درصد در خوراک مایع است و این در حالی است که این قانون اجرا نمی‌شود.

    وی در همین رابطه افزود: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذار خارجی در کشور سرمایه‌گذاری کند، باید برای او مزیت قائل شویم. در صورتی که مصوبه مجلس برای تخفیف اجرا نمی‌شود و طبق بخش‌نامه‌ها تخفیف تنها به یکی دو درصد محدود می‌شود. حداقل این تخفیف باید برای شرکت‌هایی که در پنج سال اول تاسیس خود قرار دارند اعمال شود. در غیر این صورت سرمایه‌گذار خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

    ایوبی مهریزی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در واکنش به این سخنان میرافزایی گفت: زمانی که نرخ خوراک 2.8 صنف بود، چه میزان از منافع اقتصادی پتروشیمی‌ها بین مردم توزیع می‌شد؟ در صورتی که نفت و گاز مال مردم است و جزو بیت‌المال محسوب می‌شود و زمانی که نرخ خوراک بسیار کم بود، تنها باعث پولدار شدن عده‌ای شد.

    وی در همین رابطه افزود: در کجای دنیا شرکتی با رانت و با منافع مفت توانسته به ارزش افزوده بالا برسد

     

    برچسب ها