عصر خودرو

ادامه مذاکرات توتال با شرکت ملی صنایع پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمورد آخرین اخبار از مذاکره این شرکت با توتال گفت: مذارکه با توتال همچنان ادامه دارد.

ادامه مذاکرات توتال با شرکت ملی صنایع پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، مرضیه شاهدایی با اعلام خبر فوق افزود: فعلا زمان قطعی اتمام مذاکرات و اعلام نتیجه مذاکرات مشخص نیست. در این مذاکرات مسائل فنی و اقتصادی بررسی و برآورد می‌شود.

    بر اساس این گزارش شاهدایی چندی پیش در این مورد گفته بود شرکت ملی صنایع پتروشیمی  قبلا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توتال در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی امضا کرده‌ بود ولی بررسی و برآورد اقتصادی و فنی پروژه  به صورت رسمی آغاز شد و تصمیم‌گیری‌ها به صورت کلی و در زمینه اینکه روند و مکانیزم کار به چه شکلی انجام شود، خواهد بود.

    به گفته وی  این پروژه هنوز به طور کامل تعریف نشده است اما مسئله‌ای که مطرح شده، اجرای یک واحد اولفین و واحدهای تولید اولفینی یا پلیمری در منطقه عسلویه و به صورت همکاری مشترک توتال در هلدینگ خلیج فارس است. میزان سرمایه‌گذاری هنوز مشخص نشده است. تفاهم‌نامه، کار را به صورت بررسی و برآورد اقتصادی و فنی انجام می‌دهد و ممکن است زمان این بررسی و برآورد آن هشت ماه طول بکشد. البته این زمان هنوز نهایی نشده و بعد از این بررسی تصمیم می‌گیرند پروژه را ادامه دهند یا خیر. برآورد اقتصادی باید پاسخگوی پروژه باشد. همچنین بررسی می‌کنند IRR و شرایطی که به دست می‌آورند چگونه است.

    برچسب ها