عصر خودرو

رشد پله‌ای شاخص با پایان نیمه دوم سال

عصر بازار: حرکت‌های آرام شاخص در کوتاه مدت حاکی از برگشت بازار به شرایط رونق در بلند مدت بوده و به نظر می‌رسد از پایان سال جاری اثرات خوب و رشد در بورس فراهم شود.

رشد پله‌ای شاخص با پایان نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاخص کل هفته ی اول پاییز را با (155.08) واحد کاهش نسبت به روز قبل آغاز کرد و به61.530 واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد شبندر و نماد خودرو بر جای گذاشتند.

    بعلاوه  شاخص فرابورس با (4.8) واحد افزایش به 678 واحد رسید که پترول بیشترین تاثیر مثبت را بر ایفکس بر جای گذاشت.

    این در حالس است کهع در اولین روز معاملاتی هفته شاهد جوی منفی و فرسایشی در بازار بودیم و بیشتر نمادهای بازار در درصدهای منفی معامله شدند و ارزش معاملات نیز طبق معمول بسیار پایین بود.به طوری که بانکی ها جوی متعادل و منفی داشتند و وتجارت تنها نماد با قیمت پایانی مثبت بود و وخاور در ساعت پایانی بازار در درصدهای مثبت معامله شد.

    در گروه خودرویی ها نیز فشار فروش بالایی را تجربه کردند و خزامیا و خکاوه تا آستانه منفی نیز معامله شدند و خکمک تنها سهمی بود که در آستانه مثبت معامله شده و بعد صف خرید رسید.

    پتروشیمی ها نیزمتعادل و منفی معامله شدند و پترول پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم تا 4 درصد مثبت نیز معامله شد. قندی ها نیز یکپارچه سبزپوش بودند وبیشتر نمادهای گروه در آستانه مثبت معامله شده و به صف خرید رسیدند.

    و اما در طول هفته نیز در گروه خودرویی همچنان شاهدجوی متعادل و رو به منفی بودیم، شرکت مهندسی و صنعتی روان فن آوردر این گروه  قصد دارد سرمایه خودرا از مبلغ 10 میلیارد ریال به مبلغ 20 میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه10 میلیارد ریالی ، مبلغ 3 میلیارد ریال ( معادل 13 درصد ) آن از محل سود انباشته و مبلغ 7 میلیارد ریال مابقی آن معادل 100 درصد از محل اندوخته طرح و توسعه است.

    شایان ذکر است، در گروه قند و شکر فقط اولین روز هفته را با معاملات مثبت آغاز کرده و بعد از آن با فشار فروش نسبتا بالایی مواجه بودند،همچنین قندثابت‌ خراسان‌ در این گروه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 31 تیر 95 را اعلام کرد.

    براساس این گزارش، "قثابت" در شرایطی برای هر سهم سال مالی 94 زیان 232 ریالی رامحقق کرده که برای سال مالی آینده این زیان را با 68.5 درصد کاهش 73 ریال پیش بینی کرده است. این در حالی است که موضوع مهم درخواست افزایش قیمت 14 درصدی محصولات هنوزتعیین تکلیف نشده است.

    همچنین در گروه بانکی، بانک دی که هم اکنون 500 میلیاردتومان سرمایه اسمی دارد ، در تدارک افزایش سرمایه 100 درصدی برآمده تا در صورت صدورمجوز سازمان بورس و موافقت مجمع فوق العاده به بانک هزار میلیارد تومانی تبدیل شود.در این رابطه گزارش توجیهی افزایش سرمایه 500 میلیارد تومانی بانک دی توسط حسابرس تاییدشده تا از محل  مطالبات و آورده نقدی  سهامداران و  سود انباشته   ،این تامین مالی با هدف  بهبود ساختار مالی انجام شود.

    گفتنی است، سایر گروهها نیز در جهت روند نزولی بازار حرکت کردند و افزایش چندانی نداشتند و تقریبا در درصدهای منفی معامله شدند.

    در این راستا خدا رحمی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه با شروع نیمه دوم سال جاری کرد: پیش بینی‌ها از پایان نیمه دوم سال و با تایید خبرهای خوب و قالب بودجه‌ها نمایان خواهد شد.

    وی ادامه داد: فراز و فرودهای شاخص در روزهای ابتدایی مهر ماه را نمی‌توان حاکی از رونق بازار سرمایه بر شمرد و نباید انتظار معجزه در کوتاه مدت را از شاخص بورس داشت.

    خدا رحمی با اشاره به تاثیر پذیری بورس از واقعیت اقتصاد بیان داشت: شرایط واقعی اقتصاد و رکود حاکم بر آن به طور مستقیم بر بورس اثر می‌گذارد و مانع از تحرک و رشد بازار خواهد شد.

    دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری تصریح کرد:حرکت‌های آرام شاخص در کوتاه مدت حاکی از برگشت بازار به شرایط رونق در بلند مدت بوده  و به نظر می‌رسد از پایان سال جاری اثرات خوب  و رشد در بورس فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو