عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد؛

حفظ ارزش پول؛ مهمترین ویژگی بازار سهام

عصر بازار- انتشار اوراق بدهی و اسناد خزانه یکی از مهمترین اتفاقات در بازار سرمایه ایران بوده است اما افزایش بی رویه حجم معاملات بازار بدهی و انتشار اوراق بدهی با نرخ های بالا، رقابت نابرابری را با سهام در بورس ایجاد می کند که به بازار سهام آسیب می زند.

حفظ ارزش پول؛ مهمترین ویژگی بازار سهام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص وضعیت صنایع حاضر در بازار و بررسی عملکرد صنایع بازار سرمایه در سال جاری گفت: پتانسیل رشد صنایع و شرکت های موجود در بورس و فرابورس از چند جهت قابل بررسی است. اولین موضوع این است که بسیاری از شرکت ها و بنگاه های حاضر در بازار سهام به دلیل نظام قیمت گذاری کنترلی معمولا با حداکثر توان و سودآوری فعال نیستند.

    وی به تحریم های سال های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در صورت گشایش های بین المللی با توجه به مزیت های نسبی تولید در کشور ما، بازار صادراتی خوبی برای عمده محصولات تولیدی داخل کشور وجود دارد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با تاکید بر اینکه اغلب گزارش های 9 ماهه شرکت ها و صنایع حاوی اطلاعات مثبت بود، افزود: اما این اطلاعات مثبت ارائه شده چندان بر بازار سرمایه تاثیرگذار نبود، که این امر باعث شده تا سرمایه گذاران با شروع آخرین ماه سال جاری نسبت به ادامه سرمایه گذاری در بورس یا خروج از بازار دچار تردید شوند.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه بهترین تصمیم برای سهامداران در شرایط فعلی بازار سرمایه چیست، اظهار داشت: با توجه به تاثیرات تورم و احتمال افزایش نرخ ارز در سال 96 و به خصوص در انتهای 3 ماهه اول سال 96 به طور قطع نگهداری سهام یا سرمایه گذاری در بورس می تواند به عنوان یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی سرمایه گذاران مطرح باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی در خصوص صنایع برتر بازار سرمایه با توجه به عملکرد صنایع در سال جاری گفت: صنعت به خصوصی طی سالی که رو به پایان است از حیث سودآوری نتوانسته پیشرو بازار باشد ولی شرکت هایی در یک صنعت وجود داشته اند که پربازده تر از سایر شرکت های گروه بوده اند؛ به طور مثال در صنایع تجهیزات، قند، قطعه سازی و خودرو شرکت هایی با عملکردهای قوی و بازدهی های بالا وجود دارند.

    وی درباره راهکارهای جذب سرمایه گذار در بازار سهام با توجه به وجود بازارهای بدون ریسک و با سود ثابت مثل سپرده های بانکی و اوراق بدهی گفت: سرمایه و سرمایه گذار هوشمند هستند و راه سودآوری خود را به صورت خودانتظام پیدا می کنند .

    وی معتقد است طبیعی ترین رفتار برای سرمایه گذاران در انتخاب بازار، در شرایط مساوی بازارها مقایسه بازدهی و میزان ریسک در سرمایه گذاری است و ترغیب سرمایه گذار در شرایطی که زمینه رشد سودآوری فراهم نباشد امکان پذیر نیست.

    آقابزرگی در مقایسه بازار سرمایه و سایر بازارها برای جذب سرمایه گذار گفت: از حیث مقایسه ارزش جایگزینی و آثار تورمی ناشی از افزایش نرخ ارز یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول بازار سهام است.

    برچسب ها