عصر خودرو

پیش بینی متفاوت یک کارشناس بازار سرمایه

دورنمای خاکستری بورس در میان سیاست و اقتصاد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت دست بالایی را برای سرو سامان دادن به وضعیت موجود نخواهد داشت؛خاطرنشان کرد:در چنین شرایطی با P/e امروز بورس و نرخ بازدهی ۲۵ درصدی بازار بدهی، نمی توان رقابت معنا داری را برای بازار بورس در قیاس با سایر بازار ها متصور بود.

دورنمای خاکستری بورس در میان سیاست و اقتصاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین , مدیر عامل کارگزاری صبا تامین ضمن بررسی وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: از مهم ترین مشکلاتی که دامنگیر اقتصاد امروز ایران شده  رکود عمیق ساختاری در بخش واقعی اقتصاد و بحران  نهادهای پولی است که انتظار یک رویکرد مثبت را در شاخص های واقعی اقتصاد برای یک افق سه ماهه با دشواری مواجه می سازد.

    محمود گودرزی افزود:اما از آنجا که بخش عمده سهام های بازار متاثر از قیمت های جهانی است و از طرفی کشورهایی همچون چین در فرآیند قیمت گذاری کالاها نقش موثری ایفا می کنند بنظر می رسد به جهت  تلاش هیات حاکمه آن کشور برای حفظ نرخ رشد اقتصاد، حداقل در کوتاه مدت شاهد تغییرات ملموسی در قیمت های جهانی نباشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: با توجه به اینکه احتمالا قیمت دلار نیز حداقل طی سه ماهه نخست سال آینده تثبیت خواهد شد می توان این انتظار را داشت که بیشتر شرکت های کامودیتی بیس  به بودجه سه ماهه سال آینده خود خواهند رسید.

    البته گودرزی این را هم یاد آور شد که حرکت و جهت گیری کلی بازار به جهت عدم توازن نرخ بهره و تورم نوسانی خواهد بود.

    مدیر عامل کارگزاری صبا تامین با اشاره به اینکه به نظر می رسد  دولت دست بالایی را برای سرو سامان دادن به وضعیت موجود نخواهد داشت؛خاطرنشان کرد:در چنین شرایطی با P/e  امروز بورس و نرخ بازدهی 25 درصدی بازار بدهی، نمی توان رقابت معنا داری را برای بازار بورس در قیاس با سایر بازار ها متصور بود.

    برچسب ها